دلیل سرعت پایین اینترنت در کشور

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در ابتدای دولت یازدهم ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک ADSL در کشور داشتیم که این میزان در حال حاضر به ۹ میلیون مشترک رسیده و تعداد مشترکان استفاده‌کننده از اینترنت تلفن همراه نیز از ۲۰۰ هزار به ۱۲ میلیون رسیده است. وی افزود: در ارتباط …

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در ابتدای دولت یازدهم ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک ADSL در کشور داشتیم که این میزان در حال حاضر به ۹ میلیون مشترک رسیده و تعداد مشترکان استفاده‌کننده از اینترنت تلفن همراه نیز از ۲۰۰ هزار به ۱۲ میلیون رسیده است.

وی افزود: در ارتباط با روستاهای کشور در گذشته تنها یک هزار روستا از اینترنت بهره‌مند بودند اما امروز ۸ هزار روستا از اینترنت استفاده می‌کنند و بنا داریم تا پایان سال ۲۵ هزار روستا به این میزان اضافه کنیم.

واعظی با اشاره به پهنای باند موجود در کشور یادآور شد: کل پهنای باند کشور در ابتدای دولت یازدهم ۶۰۰ گیگابیت بود که الان به ۲ هزار گیگابیت رسیده و تا پایان دولت آن را به ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه می‌رسانیم و در دولت قبل به دلیل اینکه پهنای باند وجود نداشت تعداد مشترکان استفاده‌کننده از پهنای باند افزایش یافت که این موضوع باعث پایین آمدن سرعت اینترنت شده بود.

وی اظهار داشت: مردم باید نسبت به کم‌فروشی اپراتورهایی که با آنها قرارداد منعقد می‌کنند توجه داشته باشند و اعتراض خود را به سامانه ۱۹۵ اعلام نمایند تا به درخواست آنها رسیدگی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر هشت شرکت مختلف در استان لرستان اینترنت ارائه می‌دهند و به واقع استان لرستان به دلیل عقب‌ماندگی‌هایی که در گذشته داشته در اولویت دولت در بحث توسعه زیرساخت‌های ارتباطی قرار گرفت که باعث شد پهنای باند استان نسبت به گذشته ۲.۲ برابر افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در ابتدای دولت یازدهم حدود ۹۲۰ کیلومتر فیبر نوری در استان لرستان وجود داشت که در دو سال اخیر ۳۲۰ کیلومتر به آن اضافه کردیم و ۱۱۱ کیلومتر دیگر نیز به آن اضافه خواهیم کرد.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت ماهواره ملی خبر داد و گفت: دانشمندان کشورمان ساخت ماهواره‌ را آغاز کرده‌اند‌ مصممیم‌ این ماهواره هر چه سریع‌تر ساخته و عملیاتی شود.

وی مسئله IT را عامل اصلی توسعه کشورها دانست و اظهار کرد: در ایران و تمام کشورهای دنیا هیچ بخشی از IT جدا نیست که بر همین اساس ما نیز برای رسیدن به اهداف افق ۱۴۰۴ باید زیرساخت‌های ارتباطی را به خوبی توسعه دهیم.

وی افزود: بدون تکمیل کردن زیرساخت‌های ICT نمی‌توان گام‌های بلندی برای توسعه برداشت و در همین راستا یکی از اولویت‌های دولت یازدهم نیز مجهز کردن مناطق مختلف و به ویژه روستاها به اینترنت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه زیرساخت‌های فناوری را از برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و اضافه کرد: به دنبال راه‌اندازی و ساخت ماهواره ملی در کشور هستیم و در این راستا با شرکت‌های بزرگ و معتبر دنیا نیز مذاکراتی انجام می‌دهیم و علاوه بر آن تحقیقات لازم برای رسیدن به خودکفایی کامل در حوزه فناوری را انجام می‌دهیم.

واعظی اظهار کرد: رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جدید جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، ایجاد مشوق در بازار و تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری است و امیدواریم که بتوانیم امسال ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور ایجاد کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا