زمان برگزاری آزمون استخدامی معلمان

علی‌اصغر فانی در سفر به شیراز، در این باره گفت: تا ۱۰ روز آینده اطلاعیه منابع امتحانی آن از طریق سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش منتشر خواهد شد. او یادآور شد: این وزارتخانه به دو طریق شرکت در کنکور سراسری و استخدام داوطلبان دارای مدرک لیسانس برای نخستین بار نیروی انسانی مورد نظر …

علی‌اصغر فانی در سفر به شیراز، در این باره گفت: تا ۱۰ روز آینده اطلاعیه منابع امتحانی آن از طریق سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش منتشر خواهد شد.

او یادآور شد: این وزارتخانه به دو طریق شرکت در کنکور سراسری و استخدام داوطلبان دارای مدرک لیسانس برای نخستین بار نیروی انسانی مورد نظر خود را تامین می کند.

وی تصریح کرد: هم اینک ۱۰۰ شعبه دانشگاه فرهنگیان در قالب پردیس و دانشکده در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کسانی که در آزمون سراسری امسال پذیرفته شده‌اند می‌توانند بر اساس سیاست بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند.

فانی ادامه داد: امسال برای نخستین بار دارندگان مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و بر اساس آن در صورت پذیرش باید طی یکسال دوره حرفه‌ای معلمی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: دولت یازدهم از سال گذشته اجرای طرح رتبه‌بندی برای معلمان را در دستور کار قرار داد و ۲۷ اسفند سال گذشته این طرح در هیئت وزیران تصویب شد.

فانی گفت: به موجب این مصوبه، احکام رتبه بندی معلمان از ابتدای مهرماه امسال با اعتبار ۱۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ اجرا خواهد و در سال ۹۵ نیز اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومانی اجرای این مهم پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: براساس این طرح معلمان در رتبه های مشخص شده قرار خواهند گرفت و متناسب با آن افزایش احکام حقوقی در ردیف استخدامی انها اعمال خواهد شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش معلمانی که در رتبه نخست قرار می‌گیرند، افزایش ۳۰۰ هزار تومانی و رتبه دوم نیز افزایش ۸۰۰ هزار تومانی حقوقی خواهند داشت.

فانی گفت: در سال ۹۴ موفق به افزایش ضریب فوق العاده شغل معلمی از ۸۰۰ به ۱۵۰۰ شدیم، همچنین در بخش فوق العاده مناطق مرزی، ضریب افزایش امتیازات را از ابتدای تیرماه امسال لحاظ کردیم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در حال حاضر ۴۰۱ پژوهش سرای دانش آموزی در کشور وجود دارد که تعداد ۱۰۱ واحد آن در دولت یازدهم ایجاد شده و تا امروز ۶۴ واحد از این پژوهش‌سراها به آزمایشگاه نانو مجهز شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا