صالح: بضاعت تنیس ایران همین است

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از فارس مصطفی صالح، در مورد نتایجی که تیم ملی تنیس ایران در رقابت‌های دیویس کاپ گرفت و دوباره به دسته سوم این رقابت‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه سقوط کرد، گفت: تا حدودی مسابقات را دیدم اما باید عنوان کنم که در حال حاضر بضاعت تنیس ما …


به گزارش “ورزش سه” و به نقل از فارس مصطفی صالح، در مورد نتایجی که تیم ملی تنیس ایران در رقابت‌های دیویس کاپ گرفت و دوباره به دسته سوم این رقابت‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه سقوط کرد، گفت: تا حدودی مسابقات را دیدم اما باید عنوان کنم که در حال حاضر بضاعت تنیس ما همین است. حتما به یاد دارید که آن زمانی که جوانگرایی کردیم بنده سرمربی تیم ملی بودم و هر زمانی هم که این کار را انجام بدهیم مطمئن باشید آن روز برنده خواهیم بود اما امروز مطمئنا این اتفاق نمی‌افتد ضمن اینکه برای جوانگرایی باید صبور بود.

وی ادامه داد: در تمام رشته‌های ورزشی بر روی تیم‌های پایه در رده‌های سنی برنامه‌ریزی می‌کنند و سپس نتیجه‌اش را می‌گیرند اگر به این مسائل اعتقاد نداشته باشیم مطمئنا اصول پیشرفت را نمی‌شناسیم.

صالح افزود: بازیکنانی مثل شکوفی و شاهقلی هر کدام امروز کوله‌باری از تجربه هستند و باید در پست‌های دیگر از آنها استفاده شود. اگر بنده امروز در فدراسیون مسئول بودم از حضور چنین افرادی در جایگاه‌های دیگر استفاده می‌کردم چرا که اینطور مسائل در دنیای امروز ورزش یک رسم و رسوم است. انوشا شاهقلی امروز یکی از مهره‌های باتجربه تنیس ایران است اما متأسفانه کاری می‌کنیم که با دست خودمان او را خراب می‌کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی تنیس گفت: از حضور چنین بازیکنانی باید به عنوان کمک مربی برای انتقال تجربیات آنها به جوانترها استفاده کرد چرا که اصولا هر سرمربی کامل نیست و حضور چنین بازیکنان باتجربه‌ای می‌تواند کمک حال و تأثیرگذار برای تیم ملی تنیس باشد. اگر این مسائل حل شود مطمئنا در آینده نتایج بهتری به بار خواهد آمد.

نوشته های مشابه

صالح در پاسخ به این سوال که چرا جوانگرایی انجام شده در زمان او در تیم ملی ادامه پیدا نکرد، گفت: در این مورد صلاح نمی‌دانم خیلی مسائل را باز کنم هر چند که مدتی هم در ایران نبودم. با این حال هر زمانی هر کمکی از دستم بربیاید در خدمت تنیس ایران خواهم بود. همانطور که در بخش‌های دیگر از من کمک خواستند. ما سربازیم و آماده به خدمت و در هر سنگری که نیاز باشد حاضر به خدمت خواهم بود.

وی در مورد اینکه آیا با سیاست‌گذاری‌های فدراسیون در خصوص تغییر رویکرد به تیم ملی از جوانگرایی به استفاده از نیروهای باتجربه موافق است یا خیر، گفت: من مسائل را کلی‌تر نگاه می‌کنم. شایسته رئیس فدراسیون زحمت می‌کشد و بچه‌ها نیز تلاش خود را می‌کنند اما اینکه چرا نمی‌توانیم موفق باشیم برمی‌گردد به اینکه سیاست‌گذاری‌ها باید دقیقتر باشد. معتقدم که جوانگرایی در تیم ملی باید ادامه پیدا می‌کرد. چرا که در آن زمان شایسته سرمایه‌گذاری خوبی روی جوان‌ها انجام داد که از نظر من این موضوع باید وسعت بیشتری پیدا می‌کرد.

کارشناس تنیس ایران یادآور شد: زمانی که سرمربی بودم میانگین سنی بازیکنان به ۲۱ سال رسید و اگر این کار سه سال پیاپی انجام می‌شد قطعا نتایج بهتری به دست آمد.

صالح در پاسخ به این سوال که نقش مسائل فنی در عدم پیشرفت تنیس ایران تا چه اندازه مؤثر است، گفت: اعتقاد دارم که بضاعت تنیس ما همین است و اگر جوان‌ها هم بازی می‌کردند همین نتیجه به دست می‌آمد. سالیان سال است که نمی‌توانیم کویت را با دو بازیکن زبده‌اش شکست دهیم پس باید برای موفقیت از راه‌های دیگر وارد شد.

وی افزود: در این میان هیچکدام از دوستان در تیم ملی گناهکار نیستند اما باید روی جوان‌ها بیشتر اعتماد کرد و به‌ آنها بها داد و روی آنها سرمایه‌گذاری کرد.اینکه یک روز یک کاری انجام بدهیم و سال بعد سیاست‌ها تغییر کند درست نیست بلکه درست این است که اگر یک جوان در یک رشته ورزشی جواب نداد به سراغ یک جوان دیگر برویم.

صالح در پاسخ به این سوال که‌ آیا حاضر است به عنوان یک سرمربی به تیم ملی برگردد، گفت: بیشتر دوست دارم که سیاست‌های درستی اعمال شود و حاضر نیستم با هر روشی کار کنم. دوست دارم بیرون باشم اما سیاست‌ها درست شود. چرا که در این صورت در هر سمتی همکاری نخواهم کرد.

دکمه بازگشت به بالا