نیروگاه برق غزه تعطیل شد

با وجود آنکه جنبش حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین در آوریل ۲۰۱۴ به توافقی رسیدند که باعث روی کار آمدن یک دولت وحدت ملی شد و قرار بود بر اساس آن اداره مناطق فلسطینی توسط یک دولت مرکزی انجام شود، اما روابط میان جنبش حماس و این تشکیلات به شدت سرد شده است. نهاد مدیریت …

با وجود آنکه جنبش حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین در آوریل ۲۰۱۴ به توافقی رسیدند که باعث روی کار آمدن یک دولت وحدت ملی شد و قرار بود بر اساس آن اداره مناطق فلسطینی توسط یک دولت مرکزی انجام شود، اما روابط میان جنبش حماس و این تشکیلات به شدت سرد شده است.

نهاد مدیریت کننده انرژی حماس در بیانیه ای گفت، وضع کردن مالیات بر سوخت توسط وزارت دارایی دولت رام الله جلوی فعال نگه داشتن این نیروگاه توسط این نهاد را گرفته است.

در این بیانیه تاکید شد: تشکلات خودگردان فلسطین باید همه مالیات‌های اعمال شده بر سوخت را بردارد تا باعث تداوم فعالیت این نیروگاه شود.

با وجود آن که دولت حماس به تشکیلات خودگردان فلسطین بابت سوخت وارد شده به منطقه محاصره شده نوار غزه پول پرداخت می‌کند اما مشکلات مالی فراوانی دارد و نتوانسته هزینه های مربوط به مالیاتها را بپردازد.

در ماه دسامبر قطر ۱۰ میلیون دلار به تشکیلات خودگردان فلسطین داد تا مالیات‌های حماس را پوشش داده و عملا حماس را از پرداخت آن معاف کند اما این پول به پایان رسیده و اکنون تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر تقاضا کرده تا حماس پرداخت مالیات را شروع کند.

حماس در ماه مارس نیز در ارتباط با یک مناقشه مشابه دیگر این نیروگاه را تعطیل کرده بود.

این درحالی است که نوار غزه حتی در زمانی که این نیروگاه فعال است با ۱۲ ساعت قطعی برق در روز روبه‌رو است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا