گرم‌ترین سال زمین

از ۱۳۶ سال گذشته تاکنون که اطلاعات مرتبط با دمای هوای جهانی به ثبت رسیده، شش ماه نخست سال جاری میلادی گرم‌ترین ماه‌های زمین بوده‌اند. اداره ملی مطالعات اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) اعلام کرد: ژوئن امسال از سال ۱۸۸۰ میلادی تاکنون گرم‌ترین ماه ژوئن بوده است. از بارندگی‌های شدید در ترکیه و دره اوهایو …

از ۱۳۶ سال گذشته تاکنون که اطلاعات مرتبط با دمای هوای جهانی به ثبت رسیده، شش ماه نخست سال جاری میلادی گرم‌ترین ماه‌های زمین بوده‌اند.
اداره ملی مطالعات اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) اعلام کرد: ژوئن امسال از سال ۱۸۸۰ میلادی تاکنون گرم‌ترین ماه ژوئن بوده است. از بارندگی‌های شدید در ترکیه و دره اوهایو گرفته تا افزایش دما در آلاسکا و اسپانیا، امسال جهان با شدیدترین تغییرات و دگرگونی‌های جوی روبه‌رو بوده است.

سخنگوی NOAA در این باره گفت: اکنون داخل آسانسوری هستیم که هیچ نشانه‌ای از پایین آمدن آن وجود ندارد. طی ماه گذشته افزایش دما در انگلیس و آمریکا به وقوع چندین مورد آتش‌سوزی جنگلی منجر شده است.

«جسیکا بلوندن»، کارشناس هواشناسی نیز اظهار داشت: دمای هوا نه تنها بالاتر رفته بلکه افزایش آن با سرعت غیرقابل پیش‌بینی بوده است. همچنین می‌توان افزایش سریع دما را از طریق پدیده ال‌نینو که موجب وقوع حوادث آب و هوایی نابهنجار می‌شود، توجیه کرد. هرچند برخی از کارشناسان عقیده متفاوتی در این زمینه دارند.

به گزارش روزنامه تلگراف، طبق آخرین اطلاعات همچنین می‌توان برخی نابسامانی‌ها و آشفتگی‌ها را در شرایط جوی نقاط مختلف زمین مشاهده کرد.

نوشته های مشابه
دکمه بازگشت به بالا