سکه از بورس افتاد!

افت قابل توجه قیمت سکه نسبت به هفته گذشته در بازار آزاد موجب کاهش قیمت این کالای با اهمیت در معاملات آتی بورس کالا شد به طوری که قیمت سکه که بعد از توافق هسته ای با رشد ۵۰ هزار تومانی مواجه شده و به بالای ۹۰۰ هزار تومان رسیده بود، دوباره به سطح ۸۰۰ …

افت قابل توجه قیمت سکه نسبت به هفته گذشته در بازار آزاد موجب کاهش قیمت این کالای با اهمیت در معاملات آتی بورس کالا شد به طوری که قیمت سکه که بعد از توافق هسته ای با رشد ۵۰ هزار تومانی مواجه شده و به بالای ۹۰۰ هزار تومان رسیده بود، دوباره به سطح ۸۰۰ هزار تومان برگشت.

بنابراین بازار آتی سکه در بورس کالا که بعد از توافق وین و بر خلاف انتظار صعودی شده بود، بعد از تعطیلات عید فطر و متاثر از افت قیمت ها در بازار آزاد، نزولی شد و به محدوده ی قیمتی ۸۰۰ هزار تومان بازگشت.

معاملات سکه در بورس کالا نشان می‌دهد که در حال حاضر قیمت سکه تحویل شهریور ماه نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کرده و در محدوده ی ۸۴۲ هزار تومان معامله می شود. قیمت قرارداد آتی سکه تحویل آبان نیز نسبت به روز گذشته افت ۷ هزار تومانی را تجربه کرده و به قیمت ۸۴۳ هزار تومان رسیده است.سکه تحویل دی و اسفند نیز که در هفته گذشته در قیمت‌های ۹۱۰ تا ۹۳۷ تومان معامله می شد. اکنون با کاهش قیمت و افت تقاضا مواجه شده است به طوری که سکه تحویل دی ماه در قیمت ۸۵۱ تومان و سکه تحویل اسفند ماه در محدوده ی ۸۶۳ هزار تومان معامله می شود.

کاهش قیمت سکه در بورس کالا در حالی رخ می دهد که با افزایش قیمت سکه و طلا در بازار آزاد که بعد از حصول توافق هسته‌ای رخ داد، بازار آتی سکه نیز تحت تاثیر قرار گرفت و با رشد قیمت‌ها و افزایش تقاضا مواجه شد و بر خلاف انتظار و پیش بینی ها صعودی شد، اما همانطور که کارشناسان پیش بینی کردند قیمت این محصول مجددا به مدار نزولی بازگشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا