سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس

وی با دعوت از ایران جهت اجرای شفاف توافق هسته‌ای و وفاداری کامل به آن گفت: ما پروسه طولانی را طی کردیم که اکنون به اینجا رسیده‌ایم و این نشان می‌دهد که با سعه‌صدر و آغوش باز می‌توان مشکلات هرچند بسیار سخت را حل کرد. وی با تبریک حصول این توافق به دیپلمات‌ها و طرفین …

وی با دعوت از ایران جهت اجرای شفاف توافق هسته‌ای و وفاداری کامل به آن گفت: ما پروسه طولانی را طی کردیم که اکنون به اینجا رسیده‌ایم و این نشان می‌دهد که با سعه‌صدر و آغوش باز می‌توان مشکلات هرچند بسیار سخت را حل کرد.

وی با تبریک حصول این توافق به دیپلمات‌ها و طرفین مذاکره کننده تصریح کرد: چاد حمایت خود را از این توافق اعلام می‌کند و معتقد است این موفقیت باعث خوشحالی جامعه بین‌الملل است.

وی با بیان این‌که «قطعنامه ۲۲۳۱ نشان داد که از طریق دیپلماسی می‌توانیم اصول خود را حفظ کنیم و از راه‌های مسالمت آمیز به جای راه‌های نظامی در حل مسائل استفاده کنیم» تصریح کرد: توافق حاصل شده می‌تواند نقشه راهی برای شفاف‌سازی امور باشد و باید ایران را به همکاری بیشتر با سازمان بین المللی انرژی اتمی تشویق کنیم.

نماینده چاد در سازمان ملل که کشورش عضو غیردائم شورای امنیت است در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ما معتقدیم که کشورها حق دارند در ارتباط با دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تحقیقات داشته باشند و درواقع می‌گوییم انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچکس.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا