پاسخ کری به منتقدان مذاکرات هسته ای

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا با دفاع از دستیابی به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین گفت:‌« کسانی که از این توافق انتقاد می‌کنند هیچ پیشنهاد بهتری ندارند و آنهایی که فکر می‌کنند امکان دستیابی به توافق بهتری وجود داشت، واقع‌بین نیستند.» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری (PBS) در پاسخ به …

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا با دفاع از دستیابی به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین گفت:‌« کسانی که از این توافق انتقاد می‌کنند هیچ پیشنهاد بهتری ندارند و آنهایی که فکر می‌کنند امکان دستیابی به توافق بهتری وجود داشت، واقع‌بین نیستند.»

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری (PBS) در پاسخ به پرسشس مبنی بر اینکه آیا امکان دارد که روابط دولت اوباما بار دیگر با اسرائیل به حالت قبل برگردد، گفت که حتی دوستان دولت (آمریکا) هم از توافق هسته‌ای با ایران خشنود نیستند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که وی یک روز قبل از پایان مذاکرات و در طول مذاکرات همواره با «بنیامین‌نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تماس تلفنی داشته است و آمریکا امروز بیش از هر زمان دیگری در امور امنیتی با اسرائیل در تماس است و اوباما در تلاش برای ارتقای این وضعیت است و کار بیشتری انجام می‌دهد تا به نگرانی های خاص پاسخ دهد.

کری در ادامه این گفت‌وگو به طور ویژه مواضع نتانیاهو درباره مذاکرات را مورد انتقاد قرار داد و گفت: « هم‌اکنون هیچ پیشنهاد دیگری از جانب دیگر افراد مطرح نشده است. همه آنها می‌گویند: چرا شما آنها را با تحریم خرد و تحقیر نکردید؟ من به شما می‌گویم چرا. دلیل این است که آنها با تحریم تحقیر نمی‌شوند.این موضوعی است که امتحان شده است. ضمن اینکه ما (کشورهای) دیگری را که در تحریم به ما کمک می‌کنند را هم از دست خواهیم داد. این کشورها در صورتی که ایران خواستار توافقی منطقی باشد با ما همکاری نخواهند کرد.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: « فانتزی‌های زیادی در این مورد و اینکه می‌توانستیم به توافق بهتری دست یابیم وجود دارد اما واقعیت این است که ما ۴ سال با همکاری روسیه، فرانسه، چین، آلمان، انگلیس و ایران به توافقی رسیدیم و این کار راحتی نیست.»

وی با تکرار اینکه توافق به دست آمده ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز می‌دارد گفت که اعضای کنگره به دور از سیاست می‌خواهند که توافق را رد کنند بدون اینکه حتی آن را خواهند باشند و بدانند محتوای آن چیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا