تصویب کلیات لایحه اجازه مشارکت ایران در برنامه صندوق بین‌المللی پول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ تیر) مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه اجازه مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه صندوق بین‌المللی پول جهت کاهش فقر و ارتقای رشد PRGT را با ۱۳۵ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ تیر) مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه اجازه مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه صندوق بین‌المللی پول جهت کاهش فقر و ارتقای رشد PRGT را با ۱۳۵ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن را تصویب کردند.

مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با لایحه مذکور گفت: این توافق‌نامه برای دولت یک بار مالی ایجاد می‌کند ولی ما در مجلس هیچگونه حق دخالتی در جزئیات آن نداریم. بار مالی لایحه مذکور برای منافع ملی نامناسب است و باید ما دقت داشته باشیم که آیا منافعی عاید کشور می‌شود یا خیر؟

در ادامه ابراهیم نکو نیز در موافقت با لایحه اجازه مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه صندوق بین‌المللی پول جهت کاهش فقر و ارتقای رشد PRGT گفت: این لایحه سیاست‌های صحیحی را عملیاتی می‌کند و براساس آن برای کشور منافع زیادی در پی خواهد داشت.

نهایتا ماده واحده لایحه به رأی نمایندگان گذاشته شد که نمایندگان با ۱۳۵ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن با آن موافقت کردند.

براساس ماده واحده لایحه اجازه مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه صندوق بین‌المللی پول جهت کاهش فقر و ارتقای رشد PRGT؛ به دولت اجازه داده می‌شود از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در برنامه کاهش فقر و ارتقای رشد PRGT که توسط صندوق بین‌المللی پول و در چارچوب اهداف اساسنامه آن صندوق اجرا می‌شود، مشارکت نموده و نسبت به تخصیص سهمیه تعیین شده توسط هیات عامل صندوق از محل عواید متعلقه حاصل از فروش طلا، جهت کمک به تامین مالی کشورهای فقیر تا سقف ۱۶ میلیون SDR (حق برداشت مخصوص) اقدام کند.

دکمه بازگشت به بالا