توافق با ایران اعلان جنگ با اسرائیل است

لیندسی گراهام سناتور آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری که قول داده است در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا، از توافق هسته ای ایران حمایت نخواهد کرد، تصریح کرد: توافق هسته ای که به تازگی بین ایران و قدرت های جهانی، حاصل شده شبیه اعلان جنگ به اسرائیل و کشورهای عربی است. وی …

لیندسی گراهام سناتور آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری که قول داده است در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا، از توافق هسته ای ایران حمایت نخواهد کرد، تصریح کرد: توافق هسته ای که به تازگی بین ایران و قدرت های جهانی، حاصل شده شبیه اعلان جنگ به اسرائیل و کشورهای عربی است.

وی در ادامه گفت: ارزیابی اولیه من این است که این توافقنامه بسیار بدتر از آن چیزی است که انتظار آن را داشتم و یک کابوس برای منطقه، امنیت ملی ما و در نهایت جهان خواهد بود.

وی به شدت به جزییات برخی مفاد این توافقنامه واکنش نشان داده است. اخبار مربوط به لغو تحریم تسلیحات متعارف علیه ایران و تبدیل این تحریم ها به محدودیت واردات و صادرات تسلیحات ایران به مدت ۵ سال، خشم لیندسی گراهام را در پی داشته است.

گزارش ها نشان می دهد که محدودیت های مربوط به برنامه غنی سازی اورانیوم نیز پس از ۸ سال کاهش خواهد یافت.

گراهام گفت: اگر گزارش های اولیه در خصوص این توافق درست باشد، هیچ راهی وجود ندارد که من به عنوان رئیس جمهور آمریکا به این توافقنامه پایبند باشم. این توافق فوق العاده برای امنیت ملی ما خطرناک است و شبیه اعلان جنگ به اسرائیل و کشورهای عربی سنی است.

وی در ادامه افزود: واکنش هیلاری کلینتون به این توافق می تواند نخستین آزمون واقعی برای توانایی وی به عنوان رئیس جمهور باشد. اگر وی معتقد باشد که این ایده خوبی است که تحریم تسلیحاتی ایران بدون تغییر در رفتار ایرانی ها، لغو شود، آنگاه جایگاه وی به عنوان فرمانده نیروهای نظامی با ابهام و سئوال زیادی روبرو خواهد شد.

ایران و قدرت های جهانی امروز سه شنبه رسما دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند.کنگره آمریکا اکنون ۶۰ روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در خصوص توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی اعلام کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا