دستاورد خوبی برای کشور در موضوع هسته‌ای حاصل شده است/ تشکر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امشب سه‌شنبه (۲۳ تیرماه) در مراسم گردهمایی کارکنان اداره آموزش و پرورش استان قم با ابراز خرسندی از دیدار با فرهنگیان گفت: امروز مصادف توفیقی برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی حاصل شد و موضوع هسته‌ای که در ۱۲ سال اخیر وقت کشور را گرفته …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امشب سه‌شنبه (۲۳ تیرماه) در مراسم گردهمایی کارکنان اداره آموزش و پرورش استان قم با ابراز خرسندی از دیدار با فرهنگیان گفت: امروز مصادف توفیقی برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی حاصل شد و موضوع هسته‌ای که در ۱۲ سال اخیر وقت کشور را گرفته بود حل و فصل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای که برای این موضوع وقت کافی گذاشتند تشکر می‌کنم، امروز الحمدلله توافق هسته‌ای حاصل شد. در سال‌های گذشته با ۱۰ الی ۱۵ فراز و فرود جدی چه از بعد فنی و چه از بعد سیاسی در موضوع هسته‌ای روبرو بودیم و با همت و تلاش‌های زیادی که صورت گرفت حرکت نتیجه‌بخشی حاصل شد که امیدوارم تنظیمی که در توافقنامه صورت گرفته در مقام عمل نیز با انضباط اجرایی و پیش برود.

دکتر لاریجانی افزود: دستاورد خوبی برای کشور در موضوع هسته‌ای حاصل شده و امیدوارم برای کشور برکات زیادی داشته باشد.

رئیس مجلس در خصوص مسائل آموزش و پرورش گفت: معلمان از بهترین بندگان خدا هستند که در زمینه تعلیم و تربیت خدمت می‌کنند، امیدوارم ماه رمضان برای شما پر از نعمت و برکت باشد و خداوند در شب‌های قدر بهترین تقدیر را برای شما در نظر گرفته باشد.

دکتر لاریجانی با اشاره به این نکته که نام آقای دژاکام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به شیخ الاسلام تغییر یافته گفت: از خدمات مسئولان و کارکنان آموزش و پرورش استان قم تشکر می‌کنم و در جریان کارهای شما هستم و می‌دانم که آموزش و پرورش سختی‌هایی برای تامین منابع مالی دارد.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: آموزش و پرورش گستردگی کار فراوانی دارد و در بخش‌های تعلیم و تربیت فرزندان و نهضت سوادآموزی کارهای خود را پیگیری می‌کنند. البته مشکلات زیادی را با توجه به بودجه محدود تحمل می‌کنند.

دکتر لاریجانی با تقدیر از دستاوردهای آموزش و پرورش استان قم افزود: آموزش و پرورش یک رکن مهم توسعه‌ای محسوب می‌شود و از کمبودها نباید اینطور استنباط کرد که به آموزش و پرورش توجه نمی‌شود.

وی افزود: علاوه بر آموزش و پرورش گاهی در بخش‌های دیگر نیز کاستی‌هایی نمایان است اما مهم این است که همه تلاش می‌کنند تا کار پیش برود. در مجلس نیز نمایندگان تلاش می‌کنند با تامین منابع مالی مشکلات این سازمان را حل کنند، البته خود بدنه آموزش و پرورش نیز باید در این موضوع کمک کند.

دکتر لاریجانی افزود: باید قبول کرد سیر تحصیلات در نظام آموزشی با نیازهای کشور منطبق نبوده و این باعث بیکاری فارغ التحصیلان شده، بنابراین باید تلاش کرد که آموزش‌ها با نیازهای صنعتی و تولیدی کشور منطبق شود و به سمت آموزش فنی و حرفه‌ای حرکت کرد تا بخش تولید توسعه یابد.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: برای توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای باید تصمیم‌گیری درست شود و بعد سرمایه‌گذاری لازم نیز انجام شود. در این زمینه با وزیر آموزش و پرورش نیز صحبت‌هایی انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی قول مساعد برای رفع مشکلات آموزش و پرورش را داد و گفت: در عصر اطلاعات باید آموزش و پرورش نیز به موضوعاتی مانند رشد خلاقیت و کارآفرینی توجه کند و محور کتاب‌های درسی نیز در این زمینه‌ها باشد تا معلمان نیز آماده انجام این مهم شوند.

گفتنی است در ابتدای این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با خیرمقدم به رئیس مجلس گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه داد.

دکمه بازگشت به بالا