نخستین نشست خبری بلاتر پس از ماه‌‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، دوشنبه هفته آینده نخستین نشست خبری بلاتر در وضعیت جدید او در حضور رسانه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد. این نشست پس از آن که این مدیر ثروتمندترین سازمان بین‌المللی دو ماه پیش از سمتش استعفا کرد برگزار می‌شود. قرار است علاوه بر بلاتر، ژروم والکه دبیر کل فیفا نیز در این …

به گزارش خبرگزاری فارس، دوشنبه هفته آینده نخستین نشست خبری بلاتر در وضعیت جدید او در حضور رسانه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.

این نشست پس از آن که این مدیر ثروتمندترین سازمان بین‌المللی دو ماه پیش از سمتش استعفا کرد برگزار می‌شود.

قرار است علاوه بر بلاتر، ژروم والکه دبیر کل فیفا نیز در این مراسم حاضر شود.

پیش از نشست خبری یاد شده، کمیته اجرایی فیفا زمان دقیق اجتماع ویژه سران فدراسیون‌های فوتبال سرتاسر دنیا را تعیین خواهد کرد؛ اجتماعی که در آن رئیس جدید فدراسیون ۱۱۱ ساله بین‌المللی فوتبال تعیین می‌شود.

دو ماه پیش، چهارده نفر از جمله تعدادی مقامات عالی رتبه فیفا به اتهام فساد مالی در زوریخ سوئیس بازداشت شدند. حکم جلب این افراد به درخواست وزارت دادگستری ایالات متحده توسط دادگاهی در نیویورک صادر شده بود. اتهام آنها اخاذی، کلاهبرداری و پولشویی عنوان شد. جفری وب، اوگنیو فیگیردو اهل اوروگوئه نایب رئیس فیفا و عضو هیئت اجرایی، خوزه ماریا مارن، عضو کمیته باشگاهی فیفا اهل برزیل، ادواردو لی، رئیس فدراسیون فوتبال کاستاریکا و رافائل اسکیوِل، رئیس فدراسیون فوتبال ونزوئلا، خولیا روکا، رئیس فدراسیون فوتبال نیکاراگوئه و جک وارنر، رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال کونکاکاف و نایب رئیس سابق فیفا هم در ارتباط با فساد مالی در فیفا دستگیر شدند.

دریافت رشوه از کشورها در قبال اعطای میزبانی مسابقات بزرگ و به ویژه جام جهانی، از مهم‌ترین اتهامات به مقام‌های فیفا بوده است. این اخبار باعث شدند تا شایعاتی در زمینه میزبانان جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ یعنی کشورهای روسیه و قطر و احتمال تغییر میزبان‌ها مطرح شود. به تازگی رسانه‌ها در این زمینه مدعی شدند که هنگام رأی گیری برای انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۱۰، مراکش به جای آفریقای جنوبی برنده شده بود.

سپ بلاتر تحت فشار نخست وزیر وقت انگلیس دیوید کامرون و همین‌طور میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا بعد از کمتر از یک هفته از منصوب شدن به ریاست فیفا از سمت خود استعفاء کرد.

مجموع این رخدادها سبب شد تا مجموعه سازماندهی و مدیریت جهانی فوتبال در دو دهه اخیر زیر سوال‌های جدی‌ای قرار بگیرد؛ سوال‌هایی که هنوز پاسخ‌های کافی‌ای برای‌شان بیان نشده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا