نقش کم‌رنگ مربی ایرانی و تبعیض بین بازیکنان/ مدیریت پرحاشیه قبلی‌ها ادامه دارد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دومین مرحله از اردوی تیم ملی هندبال ایران برای حضوری قدرتمندانه در رقابت‌های گزینشی سهمیه المپیک و همچنین مسابقات قهرمانی آسیا  از امروز در تالار هندبال آغاز خواهد شد در همین ارتباط تمام اصحاب رسانه می‌توانند جهت پوشش خبری این رویداد و انجام مصاحبه با بازیکنان و مربیان، عصر …

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دومین مرحله از اردوی تیم ملی هندبال ایران برای حضوری قدرتمندانه در رقابت‌های گزینشی سهمیه المپیک و همچنین مسابقات قهرمانی آسیا  از امروز در تالار هندبال آغاز خواهد شد در همین ارتباط تمام اصحاب رسانه می‌توانند جهت پوشش خبری این رویداد و انجام مصاحبه با بازیکنان و مربیان، عصر روز سه‌شنبه ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در محل تالار هندبال حضور پیدا کنند. بر اساس تصمیم سرمربی تیم ملی و همچنین موافقت سازمان تیم‌های ملی، حضور رسانه‌های برای مصاحبه با کادر فنی و بازیکنان فقط در ساعت قید شده مقدور است.

تیم ملی هندبال در آستانه اردوی دوم با حاشیه‌هایی روبرو شده است؛ عرفان اسماعیلاگیچ، سرمربی جدید تیم ملی نفرات مد نظرش را اعلام کرد در حالی که نامی از مهدی بیجاری در این بین دیده نمی‌شود. بیجاری برای اردوی اول دعوت شده بود، اما با ارسال نامه‌ای به فدراسیون هندبال و اعلام مشکلات شخصی نتوانست در اردوی تیم ملی حاضر شود، اما در اظهارنظری عجیب اعلام کرد که نامه نوشتن کافی نیست!

مهدی بیجاری هم در این مورد به خبرنگار فارس گفت: مدیران فدراسیون جدید چه فرقی با مدیرات قبلی می‌کنند؟ آنها سراغی از ملی‌پوشان خود نمی‌گرفتند و حالا مدیران جدید هم همین راه را در پیش گرفته‌اند. انتظاری از کسی ندارم و می دانم بازی‌هایی که من در جام جهانی انجام دادم جواب خیلی‌ها را دادم، اما برخی‌ها دنبال این هستند که مرا کنار بگذارند.

وی ادامه داد: آقایان دنبال باندبازی هستند، اما تا زمانی که چیزی برایم قطعی نشود صحبت خاصی نمی‌کنم. امیدوارم تیم ملی موفق باشد، اما خدا نکند تیم نتیجه نگیرد چون آن وقت است که حرف‌های زیادی برای گفتن خواهم داشت. هیچ “بایدی” وجود ندارد، اما به جرات می گویم که همین حالا اگر یک دستم را هم ببندند بازهم از تمام هم‌پستی‌هایم در ایران بهتر هستم.

این موضوع زمانی جالب‌ و البته عجیب‌تر می‌شود که بدانیم بازیکنانی مانند سجاد ندری و ایمان جمالی هم برای اردوی اول همین شرایط را داشتند، اما به اردوی دوم دعوت شدند. حال اینکه واقعاً بیجاری به چه علت به اردوی دوم دعوت نشده سوالی است که کادر فنی تیم ملی هندبال باید جوابگو باشند.

محسن طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، از پاسخ دادن به این سوال سر باز زد و گفت که نظر سرمربی این بوده که چه بازیکنانی را دعوت کند و بهتر بود بیجاری خودش را به سرپرست تیم ملی معرفی کند و حضوری مرخصی بگیرد.

با نگاهی ساده به این اتفاقات ابهام دیگری ایجاد می‌شود؛ آن هم اینکه واقعاً نقش مربی ایرانی در تیم ملی چقدر است؟ آیا با وجود دو مربی که عرفان اسماعیلاگیچ با خود به تهران آورده است بازهم به مربی ایرانی اعتماد می‌کند و از نظرات وی استفاده می‌کند. محسن طاهری که مربی تیم ملی است در این خصوص اظهار داشت: عرفان شناخت کافی از من پیدا نکرده است و مطمئن باشید اگر زمان بگذرد بیش از پیش از من و نظراتم استفاده خواهد کرد.

در آستانه اردوی دوم موضوع دیگری هم وجود دارد که مسئولان فدراسیون با آن درگیر هستند؛ ایمان جمالی، لژیونر هندبال ایران در تیم وسپرم مجارستان در آستانه شروع دور جدید اردوهای تیم ملی همچنان قصد ندارد به عنوان ملی‌پوش ایرانی هندبال را دنبال کند و در صحبت‌هایش می‌گوید که هنوز تصمیمش را نگرفته است. جمالی پیش از این با گرفتن پاسپورت مجارستانی تابعیت این کشور را گرفته بود، اما مسئولان فدراسیون هندبال می‌گویند جمالی مصدوم است و پس از رفع مصدومیتش به تیم ملی بازخواهد گشت.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا مدیریت جدید فدراسیون هندبال می‌تواند تدابیری بیاندیشد و مشکلات را حل کند یا اینکه همچنان تصمیم دارد راه مدیران قبلی را طی کند.

اصغر سهمی (سرپرست)، مهدی اخوان (مدیر فنی)، عرفان اسماعیلاگیچ (سرمربی) و محسن طاهری (مربی) کادرفنی تیم ملی الف را تشکیل می دهند. هدف از تشکیل اردوی تیم ملی هندبال ایران کسب سهمیه مستقیم المپیک ۲۰۱۶ ریو است. تیم ملی هندبال ایران برای رسیدن به این هدف باید قهرمان آسیا شود کاری که با حضور قطر با بازیکنان تبعه بسیار سخت است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا