نوواک جوکوویچ قهرمان ویمبلدن ۲۰۱۵ شد

به گزارش ورزش سه، نواک جوکوویچ نفر شماره ۱ دنیا با ارائه نمایشی کم نقص، فوق العاده و شایسته تقدیر توانست راجر فدرر را در بازی جذاب و تماشایی با نتیجه ۳-۱ شکست دهد. جوکوویچ ست اول این دیدار را در تایبرک به سود خود خاتمه داد. در ست دوم گرچه بارها فرصت پیروزی داشت، …

به گزارش ورزش سه، نواک جوکوویچ نفر شماره ۱ دنیا با ارائه نمایشی کم نقص، فوق العاده و شایسته تقدیر توانست راجر فدرر را در بازی جذاب و تماشایی با نتیجه ۳-۱ شکست دهد.

جوکوویچ ست اول این دیدار را در تایبرک به سود خود خاتمه داد. در ست دوم گرچه بارها فرصت پیروزی داشت، با نمایش فوق بشری فدرر رو به رو شد و ست را در تایبرک واگذار کرد. با این حال جوکوویچ در ۲ ست بعد با نمایشی کنترلی، با ثبات و بی نقص راجر فدرر را اسیر ضربات خود کرد و در هر ۲ ست با برک کردن سرو های فدرر موفق به کسب پیروزی شد تا برای دومین سال پیاپی قهرمان ویمبلدون شود.

نواک جوکوویچ به فینال هر ۳ گرنداسلم سال در سال ۲۰۱۵ راه پیدا کرده و تنها در دومین گرند اسلم سال فینال را واگذار کرده است.

ست اول

بازی را راجر فدرر با زدن سرویس آغاز می کند.گیم اول بازی با آرامش به سود فدرر به پایان می رسد تا اسطوره سوییسی ۱-۰ پیش بیفتد.

نواک جوکوویچ گرچه امتیاز اول گیم سرو خود را از دست می دهد اما در ادامه به خوبی گیم را به نفع خود خاتمه می دهد تا بازی با نتیجه ۱-۱ در ست اول دنبال شود.

راجر فدررو نواک جوکوویچ به ترتیب مجددا توانستند گیم های سرو خود را با پیروزی پشت سر بگذارند تا بازی در ست اول با نتیجه ۲-۲ دنبال شود.

گرچه پیش بینی می شد بارش باران بازی را تحت تاثیر خود قرار دهد اما تا این لحظه بازی در هوای طبیعی در جریان است.

پس از اینکه فدرر گیم سرو خود را تصاحب کرد، توانست استادانه گیم سرو نواک جوکوویچ را نیز برک کند تا ۴-۲ از حریف قدرتمندش پیش بیفتد. با این حال نواک جوکوویچ خیلی سریع واکنش نشان داد و توانست بالافاصله گیم سرو راجر فدرر را در شرایطی نزدیک مال خود کند تا بازی با نتیجه ۴-۳ به سود فدرر دنبال شود.

نواک جوکوویچ این بار به خوبی گیم سرو خود را پیروز شد تا بازی را به تساوی ۴-۴ در ست نخست برساند.

راجر فدرر پس از لغزش در گیم سرو قبلی خود، این بار توانست به راحتی گیم را مال خود کند تا بازی با نتیجه ۵-۴ در ست اول به سودش دنبال شود.

با برتری فدرر و نواک در گیم های سرو خود بازی ۶-۶ در ست اول مساوی خاتمه یافت تا تایبرک سرنوست ست اول را مشخص کند.

نواک جوکوویچ فوق العاده خونسرد تر در تایبرک نشان داد و به آسانی هر چه تمام تر توانست تایبرک را با نتیجه ۷-۱ به سود خود خاتمه دهد تا در مجموع ست اول را با نتیجه ۷-۶ به پایان برساند.

ست دوم

ست دوم که ست فوق العاده سرنوشت سازی برای فدرر است تا این لحظه بدون اینکه هیچ یک از بازیکنان موفق به برک کردن سروها شوند، در جریان است.

نواک جوکوویچ با پیروزی در گیم سرو خود تا این لحظه ۵-۴ در ست دوم از فدرر پیش است و راجر فدرر برای باقی ماندن در ست دوم، سرویس خواهد زد.

پس از اینکه دو بازیکن گیم های سرو خود را یکی پس از دیگری به سود خود خاتمه دادند، بازی با نتیجه ۶-۶ همچون ست اول راهی تایبرک شد.

در یکی از نفس گیر ترین تایبرک های سال ۲۰۱۵، راجر فدرر اسطوره سوییسی با عملکردی فوق بشری و خونسردانه در حالی که بارها تا آستانه شکست پیش رفت بود، در نهایت توانست با نتیجه عجیب و غریب ۱۲-۱۰ تایبرک را به سود خود خاتمه دهد تا در مجموع ست دوم را با نتیجه ۷-۶ پیروز شود.

به این ترتیب دو بازیکن با نتیجه ۱-۱ راهی ست سوم بازی خواهند شد.

ست سوم

با آغاز ست سوم نواک جوکوویچ خیلی زود توانست از فشار ناشی از شکست ناباورانه در ست دوم خارج شود و در گیم سوم بازی با برک کردن سرویس فدرر، ۲-۱ پیش بیفتد. نواک اکنون این فرصت را دارد تا با پیروزی در گیم سرو خود ۳-۱ از راجر فدرر جلو بیفتد و راهش را برای پیروزی در ست سوم ساده تر کند.

نواک جوکوویچ با پیروزی در گیم سرو خود توانست ۳-۱ از فدرر پیش بیفتد. با این حال فدرر عقب نشینی نکرد و با پیروزی در گیم سرو خود مجددا خودش را با نتیجه ۳-۲ در نزدیکی جوکوویچ حفظ کرد.

با آغاز بارش باران بازی متوقف شد. با پوشاندن کورت دو بازیکن زمین مسابقه را ترک کردند تا مسئولین برگزاری با توجه به شرایط آب و هوایی و پیش بینی های موجود در رابطه با بستن یا نبستن سقف تصمیم گیری کنند.

دو بازیکن با قطع بارش باران به زمین بازگشتند. نواک جوکوویچ به خوبی با کنترل گیم های سرو خودش توانست ۶-۴ ست سوم را به سود خود خاتمه دهد تا یک ست با قهرمانی تاریخی در ویمبلدون فاصله داشته باشد.

ست چهارم

فدرر با نمایشی ضعیف و خسته در ست چهارم کار را آغاز کرد و خیلی زود مجددا توسط نواک جوکوویچ برک شد تا با نتیجه ۴-۳ از حریف عقب باشد. اکنون نواک جوکوویچ این فرصت را دارد تا با پیروزی در تمامی گیم های سرو خود بدون توجه به گیم های سرو فدرر، قهرمانی رقابت ها را تصاحب کند.

نواک جوکوویچ راحت تر از آنچه تصور می شد در ست چهارم کار کرد و توانست بار دیگر با برک کردن راجر فدرر کار را فوق العاده ساده تمام کند. نواک جوکوویچ ۶-۳ ست چهارم را به سود خود خاتمه داد و رویای طرفداران بی شمار فدرر در سراسر دنیا را نیمه تمام گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا