استعفای اعتراضی برخی از نمایندگان مجلس

زارع نماینده مردم آباده،‌ هدف از این استعفای دسته‌جمعی را که به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است اعتراض به عملکرد وزیر کشور در تعیین استاندار جدید این استان اعلام کردند. نماینده مردم آباده افزود: طرح استیضاح وزیر کشور نیز به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است. وی گفت: وزیر کشور بدون مشورت …

زارع نماینده مردم آباده،‌ هدف از این استعفای دسته‌جمعی را که به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است اعتراض به عملکرد وزیر کشور در تعیین استاندار جدید این استان اعلام کردند.

نماینده مردم آباده افزود: طرح استیضاح وزیر کشور نیز به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

وی گفت: وزیر کشور بدون مشورت امام جمعه،‌ اعضای مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس، استاندار جدید فارس را منصوب کرده است به علت این اقدام ۱۸ نفر از نمایندگان مجلس با امضای طرح استیضاح و همچنین استعفا از نمایندگی صحن علنی مجلس را ترک می‌کنیم.

جزییات ترک جلسه علنی مجلس از سوی نمایندگان استان فارس

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع نمایندگان استان فارس گفت: نمایندگان این استان پس از ترک دسته‌جمعی جلسه علنی امروز مجلس با حضور در هیئت رئیسه خواستار استیضاح وزیر کشور ‌شدند.

عنایت‌الله هاشمی اظهار داشت: علت ترک جلسه امروز مجلس توسط نمایندگان استان فارس، عدم اهمیت وزارت کشور به گزینه‌های پیشنهای استانداری فارس توسط نماینده ولی فقیه در استان فارس، نمایندگان مردم استان در خبرگان رهبری و مجمع نمایندگان فارس است.

وی با اشاره به اینکه پنج گزینه معرفی شده به دولت همسو با دولت بوده‌ است، بیان کرد: مجمع نمایندگان استان فارس مخالف انتصاب افراد دیگر در این استان، به‌ویژه مدیرانی است که سابقه استانداری ندارند.

هاشمی با تأکید بر اینکه باید خواسته نماینده ولی فقیه در استان فارس، نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در مورد انتصاب استاندار مورد توجه رئیس‌جمهور و وزیر کشور باشد، خاطرنشان کرد: استان فارس با وضعیت موجود به استانداری بومی و شایسته مدیریت نیاز دارد.

وی  تصریح کرد: باید استانداری در این استان منصوب شود که استان پهناور فارس و مشکلات آن را بشناسد و بتواند قدمی برای رفع مشکلات موجود بردارد، نه اینکه استانداری منصوب شود که تمام زمان خود را برای شناسایی استان صرف کند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان امروز درخواست خود را مبنی بر استیضاح وزیر کشور به هیئت رئیسه ارائه کرده خواستار اعلام وصول آن شدند و در صورتی که انجام نشود، استعفا می‌دهند.

پس از گذشت ۲ هفته از استعفای محمد احمدی استاندار فارس، گزارش‌ها حکایت از انتصاب سید محمدعلی افشانی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در دولت اصلاحات و معاون عمرانی اسبق استانداری خوزستان به‌عنوان استاندار جدید فارس دارد.

قائم مقام وزیر کشور: استاندار فارس هنوز منصوب نشده است

خبرگزاری ایرنا: قائم مقام وزیر کشور اعلام کرد: استاندار فارس هنوز منصوب نشده است و همچنان منتظر تایید نهایی فرد پیشنهاد شده در هیات دولت هستیم.

حسینعلی امیری روز یکشنبه افزود: با توجه به اهمیت استان فارس، استانداری این استان نیازمند مدیری مجرب و کارآمد است، بنابراین ضمن احترام به گزینه های پیشنهادی برای این استانداری که همگی برادران خوبی هستند فردی که به هیات دولت برای تایید نهایی معرفی شده است مجرب، مطلع و کارآمد است.

وی ادامه داد: فرد پیشنهادی به دولت دارای سابقه و تجربه مدیریتی در بخش های مختلف نظام از جمله معاونت استانداری چند استان کشور است و دارای کارنامه قابل قبولی است.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: این فرد همچنین دارای سابقه درخشان است و در مسوولیت معاون وزیر توفیقاتی را کسب کرده است، وی همچنین موفق به دریافت نشان سازندگی شده است.

امیری افزود: فرد پیشنهادی همچنین سوابق فعالیت در بخش عمرانی را در کارنامه خود دارد و در بحث توسعه کشور نیز دارای پیشینه خوبی است.

وی با تاکید براین که وزیر کشور برای تمامی انتصاب ها از مراجع نظارتی و امنیتی استعلام می کند، گفت: استعلام های لازم برای فرد پیشنهاد شده به عنوان استاندار فارس نیز اخذ شده و انتصاب در سمت استانداری برای وی بلامانع اعلام شده است.

قائم مقام وزیرکشور تاکید کرد: گزینه پیشنهاد شده برای استانداری فارس به هیات دولت هیچ گونه سابقه افراطی گری حتی در حد اظهار نظر ندارد.

به گزارش ایرنا، سید محمد احمدی استاندار پیشین فارس اخیرا به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی با موافقت وزیر کشور از این مسوولیت استعفا داد.

با استعفای احمدی ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حکمی خلیل رضاییان معاون عمرانی این استانداری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب کرد.

۱۸ نماینده استان فارس در مجلس شورای اسلامی امروز در اعتراض به آنچه که انتصاب استاندار جدید فارس خواندند ، پس از رایزنی متعدد با هیات رییسه با اعلام استعفای خود جلسه علنی مجلس را ترک کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا