پاسخ وزیر ارتباطات به کندی سرعت اینترنت

محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب در پاسخ به نظرات بسیاری از کاربران در خصوص اختلالات اینترنت و کندی دسترسی به آن اظهار داشت: هر فناوری جدید که وارد یک سیستم می‌شود ممکن است برخی اختلالات پیش‌بینی نشده را به وجود آورد. وی ادامه داد: سراسری شدن نسل سوم و چهارم …

محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب در پاسخ به نظرات بسیاری از کاربران در خصوص اختلالات اینترنت و کندی دسترسی به آن اظهار داشت: هر فناوری جدید که وارد یک سیستم می‌شود ممکن است برخی اختلالات پیش‌بینی نشده را به وجود آورد.

وی ادامه داد: سراسری شدن نسل سوم و چهارم یا رومینگ ملی از جمله فناوری‌های جدید بودند و از این قاعده مستثنی نیستند؛ هر چند در زمان بهره‌برداری آزمایشی برخی از آنها تشخیص داده شد و حل و فصل نیز شد اما برخی اپراتورها بعد از ۱۰ سال بهره‌‌برداری از شبکه خود، باید تجهیزات و سیستم سخت‌‌افزاری خود را به روز یا تعویض می‌کردند که این کار خود اختلالاتی را به وجود می‌آورد.

واعظی تاکید کرد: برای به روزرسانی شبکه های موبایل تلاش شد تا این کار در زمان‌های خاص و اوج مصرف کاربران نباشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش پهنای باند اینترنت را تنها یکی از پارامتر‌های مهم حل مشکلات این بخش دانست و خاطرنشان کرد: پارامترهای بعدی در این ماجرا این است که این پهنای باند چگونه توزیع می‌شود و شرکت زیرساخت این پهنای باند را چگونه به زیرمجموعه‌های خود انتقال می‌دهد و در کل، شبکه انتقال پهنای باند به چه شکلی است.

وی با بیان اینکه هر کدام از این پارامترها طبعا می‌تواند موثر باشد تصریح کرد: به دلیل سرعت ورود تجهیزات، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های جدید و وابسته به اینترنت، حجم مصرف اینترنت در کشور به شدت بالا رفته است.

واعظی گفت: برای مثال کاربری که تا پیش از این، ممکن بود یک گیگابایت ماهانه مصرف اینترنت داشته باشد هم اکنون مصرفش به ۲ یا ۴ گیگابایت در ماه رسیده است؛ همه این موارد و برخی مسایل دیگر در کنار پهنای باند بسیار موثر هستند که امیدوارم بزودی با برخی طرح‌ها و از جمله طرح بزرگ شبکه ملی اطلاعات، کاربر نهایی دسترسی مطلوب‌‌تری به اینترنت داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا