سرنوشت سازه میدان سپاه

نادر نوروزی افزود: تاکنون تعامل شهرداری تهران با نیروهای مسلح تعامل مفید و مؤثری بوده که منجر به احداث اتوبان‌ها‌، بوستان‌ها و مجموعه‌هایی که مورد استفاده شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد، شده است که این تعامل انشاءلله همچنان مستمر خواهد بود. وی با بیان اینکه درخصوص ساخت و ساز در پادگان ولیعصر چند نکته مهم قابل …

نادر نوروزی افزود: تاکنون تعامل شهرداری تهران با نیروهای مسلح تعامل مفید و مؤثری بوده که منجر به احداث اتوبان‌ها‌، بوستان‌ها و مجموعه‌هایی که مورد استفاده شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد، شده است که این تعامل انشاءلله همچنان مستمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه درخصوص ساخت و ساز در پادگان ولیعصر چند نکته مهم قابل ذکر است، تصریح کرد: باید تاکید کنم که شهرداری تهران به عنوان نهاد کنترل کننده ساخت و ساز در شهر تهران و مرجع صدور پروانه‌های ساختمانی به موجب قانون شهرداری‌ها، در واقع مجری طرح جامع و طرح تفضیلی شهر تهران است.

نوروزی تاکید کرد: در همین حال همه ارگان‌ها و اماکن نظامی نیز در طرح مذکور قرار دارند و مشمول مقررات و مصوبات طرح مورد نظر هستند که مصوب شورای عالی عالی شهرسازی و معماری است.

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران با بیان اینکه پادگان حضرت ولی عصر(عج) در پهنه G یعنی پهنه فضای سبز عمومی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ساخت و ساز در این پادگان طبعاً مطابق مقررات پهنه مذکور است و میزان تراکم و سطح اشغال آن تعیین و مشخص شده که شهرداری هم موظف به رعایت موارد فوق‌الذکر است.

وی با اشاره به اینکه به منظور تسهیل در ساخت و سازهای ضروری در اماکن نظامی به ویژه اماکن و پادگان‌های مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تفاهمنامه‌ای مابین شهرداری تهران و سپاه پاسداران منقعد شده است که هرگونه ساخت و ساز در اماکن نظامی باید بر طبق ضوابط و تراکم مجاز با اطلاع و اجازه شهرداری انجام شود، گفت: در حال حاضر ساختمانی که بخشی از آن در پادگان ولی عصر(عج) اجرا شده از نظر سطح اشغال و تراکم بیش از تراکم مجاز پهنه مذکور است. ضمناً از دیدگاه مقررات مربوط به حریم آثار میراث فرهنگی نیز ارتفاع طبقات باید حداکثر ۱۶ متر باشد که پیش اسکلت اجرا شده چندین طبقه بیش از حد مجاز است.

وی با تأکید بر این‌که پس از آغاز اقدامات اجرایی بارها توسط شهرداری ناحیه مراتب غیرمجاز بودن ساخت و ساز و درخواست توقف آن به سازندگان ابلاغ شده است، اظهار کرد: اما متأسفانه توجهی به ابلاغ‌های مذکور نشده است.

مدیرکل حقوقی شهرداری پایتخت افزود: متعاقباً براساس تکلیف مقرر در قانون شهرداری و درخواست شورای عالی شهرسازی و معماری مراتب توسط شهرداری منطقه ۷ از مرجع قضایی دادسرای ناحیه ۷ ویژه شهرداری‌ها پیگیری شده و بدواً دستور توقف توسط معاون دادستان و ریاست دادسرای ناحیه ۷ صادر شده است که به علت استنکاف سازندگان از اجرای دستور مقام قضایی پرونده به شعبه سوم دادسرای نظامی تهران ارجاع شده که در همین شعبه نیز بازپرس دستور توقف عملیات اجرایی را تا تعیین تکلیف صادر کرده است.

نوروزی در پایان تاکید کرد: ذکر این نکته ضروری است که شهرداری تهران تنها براساس تکلیف قانونی خود درخصوص جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کرده است و طبعاً تعیین تکلیف و قضاوت نهایی در خصوص ساخت و ساز درمیدان سپاه توسط مقامات قضایی صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا