رضایی: آمریکا نمی‌گذارد کار تمام شود

محسن رضایی روز شنبه در پایان جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ و همچنین سنگ اندازی برخی طرف های غربی افزود: آمریکا راهی جز مذاکره با ایران ندارد و حمله نظامی یا تشدید تحریم ها به بن بست رسیده و حتی اوباما نیز به این موضوع اعتراف کرده …

محسن رضایی روز شنبه در پایان جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ و همچنین سنگ اندازی برخی طرف های غربی افزود: آمریکا راهی جز مذاکره با ایران ندارد و حمله نظامی یا تشدید تحریم ها به بن بست رسیده و حتی اوباما نیز به این موضوع اعتراف کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین مذاکره تنها راه آمریکا است و سنگ اندازی آنها باعث شده اروپایی ها که متحد آمریکا هستند نیز از این رفتار آنها گله مند شوند، هر چند که آن را علنی نمی کنند اما اعتقاد دارند این زیاده خواهی ها باعث ضرر و موجب می شود که آنها در خاورمیانه با مشکل مواجه شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همه قدرت های بین المللی موافق توافق هستند و حتی شاهد مخالفت روسیه و چین با زیاده خواهی های آمریکا بودیم.

رضایی درباره لزوم تایید هر توافقی در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی گفت: این مسایل مربوط به دولت است و مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن ورود نمی کند اما مرتب گزارش ها از میز مذاکره تا شورای عالی امنیت ملی و رهبر معظم انقلاب رد و بدل می شود.

وی اضافه کرد: اوباما ظرفیت سیاسی معینی دارد و این پرونده بسیار سنگین تر از توان تصمیم گیری وی است و بعید به نظر می رسد که رییس جمهوری آمریکا همه این پرونده را حل و فصل کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با ابراز نگرانی از این که بخش هایی از این پرونده باقی بماند، گفت: قطعنامه های سنگین علیه ایران در زمان اوباما صادر شد و او در تلاش است سنگی را که در چاه انداخته در آورد.

* بودجه سال ۹۵ بر اساس برنامه ششم توسعه تنظیم و تصویب می شود

رضایی در ادامه به ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهارداشت: دولت در ماه های آینده برنامه خود را به مجلس ارسال می کند و بودجه سال ۹۵ بر اساس همین برنامه تنظیم و تصویب می شود که گام مهمی در توسعه کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از بندهای مهم سیاست های کلی برنامه ششم توسعه مساله رشد اقتصادی هشت درصدی است که برخی سوال می کنند چگونه با وجود تحریم ها و پایین آمدن قیمت نفت چنین چیزی امکان پذیر است که باید در جواب آنها گفت ما در رشد اقتصادی منابع ملی را در نظر می گیریم و صرفا به منابع دولتی بسنده نمی کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: از این رو دسترسی به این رشد اقتصادی در طول پنج سال برنامه امکان پذیر است و ما همه ظرفیت ها اعم از دولتی، خصوصی، منابع طبیعی و موقعیت ژئوپلتیک را در نظر می گیریم.

رضایی با بیان این که دستیابی به رتبه علمی و فناوری یکی از جزییات برنامه ششم توسعه است، خاطرنشان کرد: دستیابی به این جایگاه در طول پنج سال برنامه امکان پذیر است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر لزوم نظارت بر اجرای برنامه ششم توسعه تاکید کرده اند و آیین نامه نظارتی مجمع نیز تصویب شده است و از این رو شاید برنامه ششم نخستین برنامه ای است که نظرات بر آن لحاظ می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشکر از دولت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارتخانه ها برای همکاری با مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهیه سیاست های برنامه ششم توسعه گفت: از ۱۱۰ سیاستی که خدمت رهبر معظم انقلاب پیشنهاد دادیم ایشان با اصلاح آن را در ۸۰ بند ابلاغ کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا