نماینده مجلس: سعود الفیصل را کشتند

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه به نظر من سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان به مرگ طبیعی فوت نکرده است، گفت: رژیم آل سعود برای اینکه جلوی تبعات و هزینه های سیاسی و امنیتی افشای اسناد ویکی‌لیکس را بگیرد، خیلی آرام و راحت سر او را زیر آب کرد. منصور حقیقت …

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه به نظر من سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان به مرگ طبیعی فوت نکرده است، گفت: رژیم آل سعود برای اینکه جلوی تبعات و هزینه های سیاسی و امنیتی افشای اسناد ویکی‌لیکس را بگیرد، خیلی آرام و راحت سر او را زیر آب کرد.

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر درگذشت سعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان، گفت: در چند ماه اخیر تعداد قابل توجهی از اسناد محرمانه عربستان منتشر شده که این مدارک حاوی مطالب مهم و حساسی است و می‌تواند در صورت افشا شدن کامل، برخی از معادلات منطقه‌ای را بر علیه عربستان تغییر دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون ۶۰ هزار از اسناد محرمانه عربستان توسط ارتش سایبری یمن افشا شده و فکر می‌کنم که حدود ۴۰ هزار سند جدید هم در دستشان است، که در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود، که بیشتر این اسناد مربوط به وزارت خارجه عربستان است.

وی تصریح کرد: بر اساس اسناد مربوطه، عربستان در چند سال اخیر بر علیه بسیاری از کشورها اقداماتی را انجام داده است، همچنین این رژیم شخصیت‌های مختلف را تطمیع و برخی مراکز را در دنیا تغذیه مالی می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، افزود: به نظر من رژیم آل سعود برای اینکه جلوی تبعات و هزینه های سیاسی و امنیتی افشای این اسناد را بگیرد، خیلی آرام و راحت سر آقای سعود الفیصل را زیر آب کرد و وی به مرگ طبیعی فوت نکرده است، آل سعود و آل سلمان برای اینکه جلوی اعتراضات کشورها و تبعات منفی افشای اسناد ویکی لیکس را بگیرند، این اقدام را انجام دادند، البته این موضوع باید با دقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا