خوزستان در محاصره خاک و تندباد

کوروش بهادری اظهار کرد: طبق اطلاعیه صادرشده امروز(دوشنبه)، به دلیل وزش بادهای شدید در استان تا آخر هفته انتظار گرد و غبار محلی در سطح استان وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود وزش باد موجب برخاستن گرد و غبار و خاک در اکثر مناطق استان خصوصا نواحی مرکزی و غربی شود. وی با بیان اینکه تغییرات شدید …

کوروش بهادری اظهار کرد: طبق اطلاعیه صادرشده امروز(دوشنبه)، به دلیل وزش بادهای شدید در استان تا آخر هفته انتظار گرد و غبار محلی در سطح استان وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود وزش باد موجب برخاستن گرد و غبار و خاک در اکثر مناطق استان خصوصا نواحی مرکزی و غربی شود.
وی با بیان اینکه تغییرات شدید فشار هوا در منطقه موجب وزش بادهای قابل ملاحظه و شدید خواهد شد، افزود: وزش تندبادهای شدید روی منطقه عراق در هفته جاری می‌تواند حامل گرد وخاک روی استان خوزستان باشد. گرد و غبار امروز نیز تا بعد ازظهر ادامه دارد و تا آخر هفته جاری هم به صورت متناوب شاهد تند بادهایی با گرد وغبار محلی خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در بیشتر نقاط استان خوزستان در هفته جاری دمای هوا به ۴۹ درجه و گاه تا ۵۰ درجه هم خواهد رسید.

بهادری عنوان کرد: حداکثر دمای امروز استان مربوط به شهرستان اهواز، شوش و گتوند با ۵۰ درجه و حداقل دما مربوط به دهدز با ۳۶ درجه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا