˝نهنگ عنبر˝ سه میلیارد را رد کرد، ˝گینس˝ در آستانه فروش میلیاردی / تعطیلی سینماها در شب‌های قدر

سرویس سینمایی هنرآنلاین: پس از افطار و پخش سریال‌های تلویزیونی، خیابان‌های تهران شلوغ است و صف‌های طویل مقابل سینماها بسته می‌شود. هفته گذشته هم یکی از شلوغ‌ترین هفته‌ها برای سالن‌های سینمایی بود، سالن‌هایی که مملو از جمعیت برای دیدن فیلم‌ها در پاسی از شب است و برخلاف تصور، پیر و جوان به دیدن فیلم‌ها می‌آیند. …

سرویس سینمایی هنرآنلاین: پس از افطار و پخش سریال‌های تلویزیونی، خیابان‌های تهران شلوغ است و صف‌های طویل مقابل سینماها بسته می‌شود. هفته گذشته هم یکی از شلوغ‌ترین هفته‌ها برای سالن‌های سینمایی بود، سالن‌هایی که مملو از جمعیت برای دیدن فیلم‌ها در پاسی از شب است و برخلاف تصور، پیر و جوان به دیدن فیلم‌ها می‌آیند.

“گینس” با تبلیغات محدود و تیزر یکی از فیلم‌هایی است که تماشاگر را وسوسه می‌کند تا تلفیق بازی رضا عطاران و محسن تنابنده را در یک فیلم ببیند. تنابنده که این روزها مشغول بازی در مجموعه “پایتخت ۴” است، این بار با بازی در فیلم “گینس” به سراغ تماشاگر سینما آمده است. رضا عطاران هم چهره طنز و محبوب سال‌های اخیر بوده که با بازی در دو فیلم “گینس” و “نهنگ عنبر” حالا تبدیل به چهره‌ای برای جذب تماشاگر به سالن سینما شده است.

“گینس” که از چهارم تیرماه در تهران و شهرستان‌ها اکران عمومی شده، تاکنون بیش از ۸۵۰ میلیون تومان فروخته است.

در خلاصه داستان فیلم “گینس” آمده است، فردین: گینس سیخی چنده!؟ پول کجاست این بگو؟ غنچه: خاک‌برسرت که نافتو از پول بریدن. بدبخت همش اعتباره… میدونی کیا اسمشون تو گینسه… علی دایی… رضا زاده… جنیفر لوپز.

فیلم “نهنگ عنبر” به کارگردانی سامان مقدم دیگر فیلمی است که همچنان در صدر جدول فروش قرار دارد.

از زمانی که تیزرهای اغلب فیلم‌ها در رسانه ملی به نمایش گذاشته‌شده، تقریباً تأثیر مثبت و بیشتری در گیشه داشته است.

“نهنگ عنبر” تاکنون در تهران و شهرستان‌ها نزدیک به سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان فروش داشته است.

داستان فیلم از ابتدای دهه ۶۰ شروع می‌شود و به زمان حال می‌رسد. رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، رضا ناجی، نادر سلیمانی، امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی و امید روحانی ازجمله بازیگران این فیلم به شمار می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم “نهنگ عنبر” آمده است، ارژنگ صنوبر مردی پنجاه‌ساله است که همراهش می‌شویم تا تجربه‌های متفاوت و پیچیده‌اش از عشق و مصائبی که در زندگی دچارش می‌شود را برایمان بازگو کند…

در کنار این فیلم‌ها باید اشاره‌ای هم به دو فیلم “عصر یخبندان” به کارگردانی مصطفی کیایی و “از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید” به کارگردانی کمال تبریزی کرد. فیلم‌هایی که اتفاقاً داستان‌های جذابی دارند و هر دو فیلم ازجمله فیلم‌های تأثیرگذار در جشنواره فیلم فجر بوده‌اند.

فیلم “عصر یخبندان” هم همانند فیلم‌های دیگر کیایی داستان اجتماعی را دربرمی گیرد. این فیلم که از سوم تیرماه اکران عمومی شده است تاکنون نزدیک به سیصد و شصت میلیون تومان فروش داشته است.

فرهاد اصلانی، بهرام رادان، مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مینا ساداتی، بابک بهشاد، علی میلانی، پوریا رحینی سام، صدف طاهریان، علی کوچکی، ژاله صامتی ازجمله بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

در خلاصه داستان آمده است، در “عصر یخبندان” خارپشت‌ها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کنند اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند. خارپشت‌ها تنها جاندارانی بودند که در “عصر یخبندان” زنده ماندند.

فیلم ” از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید” به کارگردانی کمال تبریزی با همه حواشی که برای تبلیغات آن به وجود آمد و از ابتدای تیرماه اکران شده، نزدیک به صد و پانزده میلیون تومان فروخته است.

تبریزی فیلم “از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید” (با نام قبلی “پاداش”) را سال ۱۳۸۷ و در دولت اول محمود احمدی‌نژاد ساخت، اما این فیلم که فیلمنامه آن را محمد رحمانیان نوشته بود، در محاق توقیف گرفتار شد و رنگ اکران را ندید.

حسن معجونی، آتیلا پسیانی، زنده‌یاد احمد آقالو، بهمن زرین‌پور، صابر ابر، آشا محرابی، رضا بهبودی، روح‌الله حق‌گوی لسان، اصغر نقی‌زاده از بازیگران این فیلم هستند.

داستان این فیلم درباره یکی از مدیران ارشد است که به‌صورت کاملاً اتفاقی به سفر حج می‌رود و در این سفر اتفاقاتی برایش می‌افتد که ظاهرش خوشایند نیست، اما همه این اتفاقات ناخوشایند باعث می‌شود به معنا و مفهومی از سفر دست پیدا کند.

وضعیت تعطیلی سینماها در شب‌های قدر

از یکشنبه ۱۴ تیرماه وضعیت که همزمان با شب‌های قدر است، تعطیلی سالن‌های سینما از سوی سخنگوی شورای صنفی نمایش بررسی شد.

غلامرضا فرجی دراین‌باره گفت: سینماها فردا یکشنبه ۱۴ تیر (۱۸ ماه مبارک رمضان و اولین شب قدر) از ساعت ۱۸ تعطیل هستند.

به گفته او، سینماها روز دوشنبه ۱۵ تیر تمام‌روز را تعطیل خواهند بود و روز سه‌شنبه ۱۶ تیر که همزمان با دومین شب قدر می‌شود، از ساعت ۱۸ تعطیل هستند.

فرجی اضافه کرد: تمام سینماها روز چهارشنبه ۱۷ تیرماه همزمان با ۲۱ ماه رمضان و شهادت حضرت علی (ع) تمام‌روز را تعطیل خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا