سبد کالا به چه کسانی تعلق می گیرد؟

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بخش تعاون برگزار شده بود درباره وضعیت یارانه بگیران اظهارداشت: بازنشستگی عامل حذف یارانه نخواهد بود و اساساً هیچ بازنشسته‌ای تاکنون حذف نشده است و ممکن است در شاخص‌های دیگر قرار گرفته باشد. وی افزود: ممکن است یک بازنشسته شاخص‌های دیگری …

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بخش تعاون برگزار شده بود درباره وضعیت یارانه بگیران اظهارداشت: بازنشستگی عامل حذف یارانه نخواهد بود و اساساً هیچ بازنشسته‌ای تاکنون حذف نشده است و ممکن است در شاخص‌های دیگر قرار گرفته باشد.

وی افزود: ممکن است یک بازنشسته شاخص‌های دیگری را که منجر به حذف وی شده است دارا باشد که در این باره تا پایان هفته بحث مفصلی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درباره حذف یارانه‌ها خواهم داشت.

ربیعی در پاسخ به این سوال که آیا اعتبار سبد کالایی کاهش پیدا کرده است، گفت: خیر ، تاکنون اعتبار سبد کالا نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه روند افزایشی داشته است و اندازه هم تغییری نکرده است؛ تا الان بیش از ۱۰ میلیون نفر مشمول دریافت سبد کالایی هستند که به تعداد نفرات قبلی هم اضافه شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعتبار سبد کالایی دقیقاً چه میزان است، گفت: تعدادی که در طرح سبد امنیت غذایی توانمند می‌شوند، از فهرست حذف شده و نفرات دیگری جایگزین می‌شوند و اعتبار آن برای هر نفر ۴۰ هزار تومان و به ازای هر نفر ۱۰ هزار تومان تا سقف ۱۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

ربیعی افزود: طبق دستور رئیس جمهور هر زمان منبع مالی برای سبد کالا بوجود آید، اعتبار آن افزایش پیدا خواهد کرد؛ فردا نشستی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درخصوص بودجه این موضوع خواهیم داشت و رقم دقیقی برای آن مشخص خواهد شد؛ تا به امروز جدیدترین مرحله توزیع سبد کالا ۳ میلیون نفر تحویل گرفتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه منابع سبد کالا و اشتغال جوانان از چه محلی تأمین خواهد شد، گفت: از محل هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف افراد اعتبار موضوعاتی همانند سبد کالا، سلامت و اشتغال افزایش پیدا خواهد کرد؛ اگر موضوع حذف یارانه اقشار پردرآمد با موفقیت انجام شود به موضوعاتی همانند اشتغال، مبارزه با فقر غذایی و سلامت به طور جدی دنبال خواهد شد.

ربیعی درباره وضعیت بازنشستگان هم تأکید کرد: با توجه به اینکه برای مستمری بگیران و بازنشستگان در سال جاری امکانات زیادی فراهم نشد از همین جهت علاوه بر برقراری بیمه عمر، معوقات فروردین ماه آنها هم به زودی پرداخت می‌شود و این موضوع تا حدی جبران شد.

ربیعی گفت: برای بازنشستگان هم در حال مطالعه ایجاد یک صندوق کشوری هستیم که علاوه بر تسهیلات حمایت‌های دیگری هم از آنها انجام بشود؛ سال گذشته به بازنشستگان و مستمری بگیران به تعداد ۲۰۰ هزار نفر تسهیلات پرداخت شد که بنا داریم این میزان افزایش پیدا کند.

ربیعی همچنین با اشاره به جامعه هدف مسکن اجتماعی گفت: در هدف اول جامعه بازنشسته از مسکن اجتماعی برخوردار خواهند شد که هم بازنشسته‌های کشوری و هم بازنشسته‌های تامین اجتماعی را شامل می‌شود، در خصوص کمیته امداد و بهزیستی هم برنامه‌های دیگری در مورد حمایت از آنها وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا