ترانزیت IP کشور به ۲۱۰ گیگابیت بر ثانیه رسید

به گزارش خبرنگار موبنا، ” مهدی کریمی” با اشاره به اینکه چرایی شکل گیری پروژه تلاش گفت: دنبال این بودیم که بخشی از عقب ماندگی های برنامه پنجم توسعه را جبران کنیم؛ تأمین زیرساخت های ارتباطی مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات هم بود. وی افزود: تأمین ظرفیت های ارتباطی برای شبکه های باند پهن اپراتورهای …

به گزارش خبرنگار موبنا، ” مهدی کریمی” با اشاره به اینکه چرایی شکل گیری پروژه تلاش گفت: دنبال این بودیم که بخشی از عقب ماندگی های برنامه پنجم توسعه را جبران کنیم؛ تأمین زیرساخت های ارتباطی مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات هم بود.
وی افزود: تأمین ظرفیت های ارتباطی برای شبکه های باند پهن اپراتورهای موبایل برای ۳G و ۴G هم بخشی از اهداف بود.
او خاطر نشان کرد: وسعت این پروژه به اندازه ۱۲۸ ایستگاه اصلی در کل استان های کشور بود که از طریق ۳۰ هزار کیلومتر فیبرنوری مسیرهایش به یکدیگر وصل شد.
معاون فنی زیرساخت ابراز کرد:در طول اجرای پروژه ۸۰۰ کیلومتر فیبر داشتیم که با مشکل مواجه شده بود و باید رفع مشکل می شد و در مجموع ۱۰ هزار نفر روز در بخش فیبرنوری کار و ۱۰ ایستگاه جدید از فروردین تا اسفند ۹۳ ایجاد کردیم.
کریمی با بیان اینکه تمام عملیات اجرایی در شب و بامداد انجام می شد، گفت: ۷۰۷۰ نفر روز کار عملیاتی انجام شد تا مردم با کمترین اختلال و کاهش کیفیت شبکه مواجه شوند؛ در حال حاضر با اجرای این پروژه تا توسعه ظرفیت شبکه زیرساخت به بیش از ۲.۵ برابر شد.
او خاطر نشان کرد: در این پروژه از لبه تکنولوژی که یکی از تجارب موفقیت جهانی بود استفاده کردیم. مدیریت شبکه بروزرسانی شد و الان کل شبکه به صورت یکپارچه مدیریت می شود.
معاون فنی زیرساخت گفت: برای اولین بار در کشور بسیاری از سایت ها را به صورت ریموت بالا آوردیم.
او با اشاره به اینکه “تلاش”، ظرفیت IP داخلی را به ۱۲۰۰ گیگا بیت بر ثانیه رساند، تصریح کرد: ظرفیت بین الملل هم به ۳۰۰ گیگا بیت بر ثانیه رسید و ظرفیت ترانزیت هم ۲۱۰ گیگا بیت بر ثانیه شد.
۱۲۹/

دکمه بازگشت به بالا