سرطان روده بزرگ چیست؟

سرطان روده بزرگ چیست؟در بیماری سرطان روده بزرگ، سلول های سرطانی در داخل بافت روده شروع به تکثیر می کنند. اگر چه این سرطان از جمله معمول ترین سرطان های بشر به حساب می آید اما بدلیل بهبود روش های غربالگری و تشخیصی ،تعداد موارد جدید این بیماری و مرگ ناشی از آن بطور قابل …

سرطان روده بزرگ چیست؟در بیماری سرطان روده بزرگ، سلول های سرطانی در داخل بافت روده شروع به تکثیر می کنند. اگر چه این سرطان از جمله معمول ترین سرطان های بشر به حساب می آید اما بدلیل بهبود روش های غربالگری و تشخیصی ،تعداد موارد جدید این بیماری و مرگ ناشی از آن بطور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

این بیماری در هر سنی بروز می یابد اما میزان بروز در سن بالای ۵۰ سال بیشتر است. زمانی که در مراحل اولیه تشخیص داده می شود.

این سرطان درمان پذیر است اما تشخیص آن در این مراحل هیچ گونه علامتی ندارد. روده بزرگ بخشی از سیستم گوارشی شامل مری ، معده ، روده های بزرگ و کوچک می باشند. روده باریک از انتهای معده شروع شده و به روده بزرگ ختم می شود و سپس روده بزرگ نیز از آنجا تا محل مقعد ادامه می یابد.

روده بزرگ شامل دو بخش است: بخش اول اصطلاحا کولون نامیده می شود. که حدود ۱۸۰ سانتی متر طول دارد.بخش دوم نیز راست روده است که طول آن به ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا