جشنواره فیلم فناوری و صنعتی، جدی است

جمعی از اعضای شورای سیاست‌گذاری و ستاد اجرایی سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی با حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی دیدار کردند و درباره مسائل مهم در حوزه ارتباط بین فناوری، صنعت و هنر با او سخن گفتند. حجت‌الله ایوبی با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه مشترک، برگزاری جشنواره فیلم فناوری …

جمعی از اعضای شورای سیاست‌گذاری و ستاد اجرایی سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی با حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی دیدار کردند و درباره مسائل مهم در حوزه ارتباط بین فناوری، صنعت و هنر با او سخن گفتند.

حجت‌الله ایوبی با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه مشترک، برگزاری جشنواره فیلم فناوری و صنعتی را یک اتفاق مهم دانست و گفت: مطمئنا یکی از ظرفیت‌های ایران تولید علم است. اگر روزگاری دست یافتن به برخی صنایع آرزو بود، اما حالا در صنعت و فناوری حرفی برای گفتن داریم. شاید اگر خودمان را با کشورهای غربی مقایسه کنیم، خیلی این پیشرفت‌ها محسوس نباشند، اما اگر نگاهی به کشورهای همسایه داشته باشیم، می‌بینیم که ایران در ۳۰ سال گذشته به دستاوردهای بزرگی در حوزه علم و صنعت دست پیدا کرده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی، برای ما نیز دل گرمی است، چون به دنبال این هستیم که پای سینما را در بخش‌های مختلف کشور باز کنیم و فرهنگ و هنر را در بخشی مانند صنعت ببینیم.

رییس سازمان سینمایی با تأکید بر اهمیت ارتباط میان کالای فرهنگی سینما با نخبگان جامعه، بیان کرد: جشنواره فیلم‌های فناوری و صنعتی، توجه نخبگان علمی و فعالان صنعتی کشور را به سمت فرهنگ جلب می‌کند و من معتقدم این ارتباط دو سویه برای این فعالان هم اثر مثبتی خواهد داشت.

ایوبی در پایان سخنانش تصریح کرد: جشنواره تخصصی فیلم فناوری و صنعتی در نظر سازمان سینمایی، یکی از جشنواره‌های جدی کشور است که ظرفیت‌های زیادی دارد.

حبیب ایل‌بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی هم که از جمله حاضران در این جلسه بود، با تأکید بر این‌که باید سینماگران را با موضوعات مهم علمی درگیر کنیم، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در مدت برگزاری جشنواره، از صنعت‌گران موفق بخواهیم که در نشست‌هایی که برای جوانان و هنرجویان فیلمساز، بخصوص در انجمن سینمای جوانان ایران پیش بینی شده است، حاضر شوند و با سینماگران جوان ارتباط داشته باشند و انتقال تجربه صورت بگیرد.

در ادامه، آرش امینی، مدیرکل امور بین الملل سازمان سینمایی نیز پیشنهاداتی درباره زمان برگزاری جشنواره در دوره‌های آتی ارائه و مشورت‌هایی را در این زمینه مطرح کرد.

در بخشی از این جلسه، مهدی فیض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به این‌که برگزاری جشنواره صنعتی تنها یک حرکت علمی نیست، اظهار کرد: برگزاری جشنواره نقطه تلاقی میان علم و فرهنگ است. در واقع، ایجاد روحیه اعتماد به نفس در دانشگاه ها، از اهدافی که جهاد دانشگاهی به دنبال آن است.

بهزاد رشیدی، رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر نیز گفت: معتقدیم که جشنواره باید نگاه حاکمیتی داشته باشد و قدمی برای فرهنگ‌سازی بردارد، تا این‌که تبلیغاتی باشد، چراکه طی بررسی‌های ما، متأسفانه بسیاری از تولیدات این حوزه، خیلی سطح مطلوبی ندارند و نگاه صنایع ما به فیلم‌های صنعتی بیشتر تبلیغی است و ارتباط بین هنر و صنعت به خوبی شکل نگرفته است.

سعید پورعلی، مشاور رسانه‌ای رییس جهاد دانشگاهی هم در سخنانی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت و فناوری، اتفاقات مهمی رخ می‌دهد و تولیدات خوبی داریم و باید با این مستندها، این بخش از وجه علمی و صنعتی ایران را برجسته‌تر کنیم، چراکه این فیلم‌ها می‌تواند در فرآیند معرفی کشور موثر باشد.

در این جلسه، مسعود نجفی، دبیر سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی هم به ارائه توضیحاتی درباره جزییات برپایی این دوره جشنواره و آثار ارسالی پرداخت و اظهار کرد: در این دوره علاوه بر بخش‌ها مختلفی که برای شرکت مخاطبان در نظر گرفته شده است، برنامه‌های جنبی مانند بررسی فیلم‌های صنعتی روز دنیا و برگزاری کارگاه‌ها و تورهای آموزشی فیلم و عکس در نظر گرفته‌ایم که بیش از انتظار مورد توجه علاقمندان و مخصوصا دانشجویان قرار گرفته است.

تندیس ویژه جشنواره فناوری و صنعتی برای روابط‌عمومی‌ها

تندیس ویژه سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) به روابط عمومی یکی از مجتمع‌های فناوری، صنعتی یا سینمایی که همکاری موثری را بین حوزه فعالیت خود و هنر ایجاد کند، اهدا می‌شود.

از آنجا که روابط عمومی‌ها مهمترین حلقه اتصال صنایع و مجتمع‌های فناورانه با جهان بیرون و مخاطبان هستند و به نوعی آن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم برای ترویج علم و صنعت از طریق تولید فیلم، تیزر و یا عکس فناوری و صنعتی را انجام می‌دهند، جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی از روابط عمومی برگزیده و حاضر در جشنواره تقدیر خواهد کرد.

براساس این گزارش، تاکنون مجتمع‌های صنعتی، تجاری، فناوری کوچک و بزرگ بسیار به همراه فیملسازان و مجتمع‌های سینمایی با عکس‌ها، فیلم‌ها، مستندها و تیزرهای ساخت خود در جشنواره حضور پیدا کرده‌اند.

سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با شعار «خودباوری، تولید ملی و نمایش پیشرفت ایران اسلامی» و با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دست‌آوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر هفتم تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی برگزار می‌شود.

فراخوان سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) تا ۱۰ تیرماه تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های تعیین شده به دبیرخانه ارسال کنند. فراخوان جشنواره از طریق سایت WWW.JDFEST.IR و همچنین مراجعه حضوری و تلفنی قابل پیگیری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا