نگاهی به قابلیت های فنی اپل واچ

به گزارش خبرنگار موبنا، Apple Watchبا رابط کاربری اختصاصی اپل، یک گجت مکمل برای آیفون است تا کاربر بتواند “نوتیفیکیشن‌ها” را بدون آن که آیفون را از جیب خارج کند، روی مچ دست مشاهده کند. همچنین قابلیت‌های پیشرفته دیگر از جمله اپلیکیشن‌های مختلفی که برای آن توسعه داده شده‌اند بسیاری از کارهای روزانه کاربران را …

به گزارش خبرنگار موبنا، Apple Watchبا رابط کاربری اختصاصی اپل، یک گجت مکمل برای آیفون است تا کاربر بتواند “نوتیفیکیشن‌ها” را بدون آن که آیفون را از جیب خارج کند، روی مچ دست مشاهده کند.
همچنین قابلیت‌های پیشرفته دیگر از جمله اپلیکیشن‌های مختلفی که برای آن توسعه داده شده‌اند بسیاری از کارهای روزانه کاربران را تسهیل می‌کند.
از طرفی این ساعت با سنسورهای متنوع و قابلیت‌های گوناگون نرم‌افزاری که دارد می تواند یک گجت تندرستی عالی برای علاقه‌مندان به ورزش و سلامتی باشد.
طبق گفته شرکت اپل، این ساعت با حسگرهایی متفاوت در هر لحظه وضعیت شما را بررسی خواهد کرد؛ وضعیت هایی مثل ضربان قلب، مقدار مسیر طی شده توسط شما بر حسب کیلومتر و غیره.
ظاهری شیک در کنار دقت زمانی بالا و همچنین طراحی مناسب که آن را به آسانی برای استفاده‌های گوناگون، ویژه می‌کند از دیگر مزایای این ساعت است.
باتری تعبیه شده در این ساعت قابلیت شارژ شدن با شارژر خاص خودش را دارد؛ این شارژر به صورت آهن ربایی به پشت ساعت متصل می شود.
بسیاری از برنامه‌هایی که شما با آن‌ها آشنا هستید در اپل واچ موجود است؛ در کنار این ساعت یک پیچ تعبیه شده است تا ارتباط راحتی با ساعت داشته باشید به این صورت که می‌توانید بین صفحات جستجو کنید و اپلیکیشن مورد نظر خود را باز کنید یا روی اپلیکیشن‌ها زوم کنید. این پیچ دکمه HOME اپل واچ نیز محسوب می شود.
کمپانی اپل با این دید که ساعت یک محصول کاملا شخصی است و تمام روز همراه شخص می‌باشد، سعی کرده با ایجاد تنوع، سلیقه همه را پوشش دهد. به همین دلیل با طراحی صفحه نمایش‌های مختلف همراه با ۶ مدل بند، تنوعی فوق‌العاده ایجاد کرده است.
اپل با طراحی هوشمندانه‌ای تعویض بند‌ها را به راحتی میسر ساخته است.
نوعی از این بندها از جنس الاستومری (یک نوع پلاستیک ضد تعریق) ساخته شده است. در این بند چرمی از آهنربا جهت بسته شدن استفاده شده که به صورت چرم سنتی به نظر می آید، اما به صورتی طراحی شده که حداکثر راحتی را برای کاربر به وجود آورد.
نوع دیگر این بندها از جنس استیل ضد زنگ می‌باشد و با آهن‌ربایی که در انتها دارد به راحتی بسته می‌شود.
دسته دیگر این بند‌ها از جنس طلای ۱۸‌‌عیار ساخته شده است که متالوژیست‌های اپل آن را دو برابر مقاوم‌تر از طلای استاندارد کرده‌اند.
اپلیکیشن‌های این ساعت به طور اختصاصی برای اپل واچ طراحی شده‌اند. Smileyهای موجود در این دستگاه به شما اجازه می‌دهند به سرعت به پیامک‌ها جواب دهید و به راحتی بین اطلاعات، حرکت و آن‌ها را مرور کنید.
با فشار بر روی دکمه کناری، لیست دوستان شما باز می‌شود؛ با لمس صفحه می‌توانید به راحتی با آن‌ها تماس بگیرید، طرحی را بکشید و برایشان بفرستید یا حتی می‌توانید ضربان قلب خود را برایشان ارسال کنید.
اپل واچ از صفحه نمایش رتینای انعطاف‌پذیر برخوردار است؛ این تکنولوژی به صورت ماده‌ای کاملاً صیقلی و شفاف روی ساعت به کار رفته است. این ماده بعد از الماس، سخت‌ترین ماده‌ جهان است.
صفحه نمایش لمسی اپل واچ به طور خاص برای این محصول طراحی شده است به طوری که الکترود‌های ریز درون صفحه نمایش به طور هوشمندانه‌ای تفاوت لمس شدن و فشار را تشخیص می‌دهند.
در پشت این ساعت چهار سنسور تعبیه شده است که این سنسورها وضعیت جسمی شما را به ساعت منتقل می کند. این ساعت با استفاده از ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و GPS، که از طریق Wi-Fi به آیفون وصل می‌شوند، اطلاعات کاملی از فعالیت‌های روزانه شما تهیه می‌کند. این مزیت باعث می‌شود که شما یک سری اهداف برای سلامتی خود تعیین کنید و هر زمان که به هدف خود رسیدید، ساعت به شما جایزه می‌دهد.
شارژر
صفحه پشت ساعت محل شارژ است که شارژری به صورت آهن‌ربایی به ساعت متصل می‌شود.
ساعت اپل به طور باورنکردنی دقیق است؛ اپل از چند تکنولوژی جهت دقیق نگه داشتن زمان با خطای ۵۰ میلی ثانیه استفاده می‌کند.
اپل با متخصصین ساعت‌ساز سراسر دنیا جهت نمایش دقیق زمان و ارزش آن در فرهنگ‌ها و تاریخ‌های مختلف کار کرده است و نتیجه آن APPLE WATCH اپل است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا