اژه ای:دشمن تحریف شخصیت امام خمینی (ره) ویارانش را در دستور کار خود دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، اژه ای با اشاره به یکی از سخنان حضرت امام (ره ) درباره شیطان بزرگ گفت :حضرت امام (ره ) می گفتند که آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر و شهید مظلوم آیت الله بهشتی هم در سخنان خود همین نظر را داشت ، البته این …

به گزارش خبرنگار ایرنا، اژه ای با اشاره به یکی از سخنان حضرت امام (ره ) درباره شیطان بزرگ گفت :حضرت امام (ره ) می گفتند که آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر و شهید مظلوم آیت الله بهشتی هم در سخنان خود همین نظر را داشت ، البته این شعار هرگز از سوی ما فراموش نمی شود.

معاون اول قوه قضاییه که در جمع صدها تن از خانواده شهدا و ایثارگران حضور داشت با طرح سوالی گفت مگر موضوع آمریکا و دشمنان نظام تغییری کرده اند که برخی تلاش می کنند که ما را به سمت آمریکا ببرند و معتقدند که در صورت نزدیکی به آمریکا مشکلات کشور حل خواهد شد و همه چیز کشور را به رابطه با آمریکا وابسته می دانند.

وی خطاب به خانواده معظم شهدا گفت: شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند و این کلام الهی است ، پس آنان ناظر ما هستند و کاری نکنیم که شهدا از ما ناراضی باشند و ما باید بدانیم که امروز هوشیاری و بصیرت بیش از گذشته ضروری است .

معاون اول قوه قضاییه بااشاره به تغییر تاکتیک دشمن از جنگ مستقیم به جنگ غیر مستقیم گفت: زمانی دشمن با جنگ ترور و تحریم در تلاش برای از پای در آوردن انقلاب بود ولی امروز با جنگ نرم و ایجاد انحراف و آلوده کردن جوانان کشور به گناه در حال توطئه است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای توجه عملی به امر به معروف و نهی از منکر را یکی از راهکارهای خنثی کردن توطئه دشمن دانست و افزود همه ما برای خنثی کردن توطئه دشمن تکلیف داریم .

معاون اول قوه قضاییه با انتقاد از دسترسی بیش از حد و حساب نشده تلفن همراه در نزد نوجوانان در کشور گفت : ریشه بسیاری از جریان های انحرافی و فساد در استفاده ناصحیح نوجوانان و جوانان این مرز وبوم از همین گوشی های تلفن های همراه است بویژه زمانی که والدین کنترل مناسبی بر نحوه استفاده فرزندانشان ندارند .

وی خاطر نشان کرد: البته ما از فن آوری ارتباطات استقبال می کنیم و تکنولوژی پدیده پسندیده ای است در صورتی که درست به کار گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره دست آوردهای واقعه هفتم تیر برای انقلاب و کشور گفت: این حادثه دو دستآورد بزرگ داشت که یکی چهره منافقین و اعضای گروه های وابسته به شرق و غرب را برای مردم افشاء کرد و دوم اینکه خط نفاق درباره ایجاد تفرقه را خنثی و به افزایش اتحاد و همدلی در داخل و خارج از کشور میان مردم مبدل شد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: در یک کلام دراین فاجعه سرمایه های عظیمی به ظاهر از کشور گرفته شد اما در واقع شهید مظلوم دکتر بهشتی و یارانش در این حادثه با خون خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند .

محسنی اژه ای با توصیف شرایط روزهای اول انقلاب بویژه در سالهای ۵۹ و ۶۰ گفت: ما از همان روزهای نخست انقلاب با تحریم و جنگ مواجه بودیم و همزمان با دشمن خارجی و دشمنانی در داخل در حال جنگ بودیم و خریدهای خارجی و پولهای ما را هم بلوکه کرده بودند و ستون پنجم دشمن هم در داخل در حال شایعه پراکنی و ایجاد شکاف و نفاق بود و از هر موقعیتی برای ضربه زندن به انقلاب و نظام استفاده می کرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت : فاجعه هفتم تیر ماحصل همکاری سازمانی میان بنی صدر ، سلطنت طلب ها، مارکسیست ها و منافقین بود و آنان تصور می کردند با حذف فیزیکی یاران نزدیک انقلاب حضرت امام (ره ) مجبور به کوتاه آمدن و یا همکاری این افراد با آنان خواهد شد و در همین راستا و همزمان منافقان ، حضرت آیت الله خامنه ای را هم ترور کردند ولی حضرت امام (ره )مقاوم تر از گذشته مقابل توطئه های آنان ایستادند.

وی در حاشیه این نشست در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ورود دستگاه قضایی به پرونده دکل گم شده شرکت نفت گفت هیچ پرونده ای تاکنون در دستگاه قضایی دراین زمینه ثبت و ایجاد نشده و در صورتی که شکایتی دریافت کنیم قوه قضاییه همانند سایر پرونده های قضایی این موضوع را نیز رسیدگی خواهد کرد.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی گفت: این پرونده در حال طی کردن مسیر اجرایی خود می باشد .

روز هفتم تیر ۱۳۶۰ آیت الله دکتر بهشتی رییس قوه قضاییه و هفتاد و دو تن از نمایندگان مجلس ، اعضای فعال حزب جمهوری ، وزرا و معاونین وزرا براثر انفجار بمب در محل جلسه ای که در دفترحزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران جاسازی شده بود به شهادت رسیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا