شاهکار فوق العاده این شرکت برای کاهش تصادفات جاده ای!عکس

کامیون‌ها و کشنده‌ها معمولا با سرعت پایینی حرکت می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود رانندگان خودروهای پشتی اقدام به سبقت گیری نمایند.موضوعی که به دلیل نداشتن دید مناسب نسبت به سمت مقابل، با خطر بسیاری همراه است. راهکار مهندسین سامسونگ، استفاده از یک دوربین مداربسته دید در شب در قسمت جلو و ترکیب ۴نمایشگر بزرگ …

کامیون‌ها و کشنده‌ها معمولا با سرعت پایینی حرکت می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود رانندگان خودروهای پشتی اقدام به سبقت گیری نمایند.موضوعی که به دلیل نداشتن دید مناسب نسبت به سمت مقابل، با خطر بسیاری همراه است.
راهکار مهندسین سامسونگ، استفاده از یک دوربین مداربسته دید در شب در قسمت جلو و ترکیب ۴نمایشگر بزرگ در قسمت پشتی کامیون‌ها و ارائه یک تصویر زنده از نقطه کور رانندگان پشتی یعنی مسیر جلوی کامیون یا کشنده است.در این تکنولوژی که سامسونگ آن را Safety Truck نام گذاری کرده است ، ارتباط بین دوربین و نمایشگرها بصورت بیسیم برقرار می‌شود. علاوه بر این به دلیل استفاده ازدوربین دید در شب، رانندگان پشتی هنگام تاریکی نیز دید مناسبی از وصعیت پیش روی کامیون خواهند داشت.در چنین شرایطی عمل سبقت با اطمینان بسیار بیشتری صورت گرفته و میزان حوادث به حداقل می‌رسد.
سامسونگ درحال حاضر مشغول تست این فناوری در جاده‌های آرژانتین و در عین حال سرگرم مذاکره با مسئولین این کشور برای پیاده سازی این سیستم در شبکه حمل و نقل جاده ای است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا