چرا میزان آنتن‌دهی ۳G در یک منطقه متفاوت است؟

داود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وضعیت آنتن‌دهی نسل ۳ و ۴ تلفن همراه در کشور اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا ورود نسل سوم و چهارم تلفن همراه حداقل ۵ یا ۶ سال پیش از ایران بوده است و …

داود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وضعیت آنتن‌دهی نسل ۳ و ۴ تلفن همراه در کشور اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا ورود نسل سوم و چهارم تلفن همراه حداقل ۵ یا ۶ سال پیش از ایران بوده است و تا سال گذشته فقط یک اپراتور اجازه فعالیت در نسل ۳ تلفن همراه را داشت اما حدود ۹ ماه پیش ورود به نسل ۳ و ۴ برای اپراتور اول و دوم تلفن همراه آزاد شد لذا تغییر و تکمیل حدود ۵۰ هزار آنتن توسط دو اپراتور کار دشواری بوده و مسائل فنی و مالی خاص خود را دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این فرایند، هر روز سایتهای جدید اضافه و سایتهای قبلی جمع‌آوری می‌شوند، افزود: با توجه به نصب چندین آنتن، مناطق ضلع جنوبی یک خیابان هنوز آنتن‌ قدیمی ۲G دارد اما ضلع شمالی آن ۳G است که بدین ترتیب توسعه آنها نوساناتی و اختلالهایی به دنبال دارد که امری طبیعی است.

زارعیان در ادامه به روند تکمیل پوشش ۳G و ۴G در کشور اشاره و تصریح کرد: در تهران تقریبا نصب آنتن‌های ۳G کامل شده است اما بهینه‌سازی و به روز رسانی آنها هنوز ادامه دارد اما پوشش آنتن‌ ۴G در تهران در مراحل اولیه قرار دارد و تعداد محدودی آنتن‌ ۴G توسط اپراتورها نصب شده است.

وی عنوان کرد: وقتی نسل جدیدی از تلفن‌های همراه به بازار می‌آید، یک شبکه را تحت تاثیر قرار می‌دهد به همین دلیل در مناطقی که در حال نصب تجهیزات ۴G است، شاهد نوسانات هستیم.

زارعیان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مصرف‌کننده نسل ۴ تلفن همراه در کشور اندک است، افزود: طبق برآوردهای انجام‌شده کمتر از ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه نسل چهارمی در کشور وجود دارد لذا بهتر است که در حال حاضر همان نسل ۳ مورد استفاده قرار گیرد اما اپراتورها برنامه توسعه نسل ۴ را در دستور کار خود دارند و آن را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به ورود نسلهای پنجم و پشتیبانی گوشی ۳G در کشور تصریح کرد: بخش اندکی از گوشی‌های موجود در بازار ایران، نسل ۴G را پشتیبانی می‌کند و لذا اگر قرار باشد نسل چهارم و پنجم در ایران راه‌اندازی شود تقریبا این نسل گوشی‌ها باید جمع‌آوری شود.

زارعی در پایان گفت: اپراتورهای داخلی در برنامه‌های خود تلاش دارند نصب و بهینه‌سازی آنتن‌های ۳G را در کل کشور در سال جاری انجام دهند که البته در نسل چهارم اپراتورها باید به وضعیت اقتصادی جامعه و ورود گوشی‌های ۴G نیز توجه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا