تهدید بانک‌مرکزی توسط سیاسیون متصل به موسسات بانکی غیرمجاز

به گزارش موبنا به نقل از خانه ملت، ولی الله سیف، در خصوص برنامه های بانک مرکزی برای ضرورت ساماندهی فعالیت موسسات مالی و اعتباری، گفت: یکی از اولویت های بانک مرکزی به سرانجام رساندن موضوع ساماندهی فعالیت موسسات مالی و اعتباری، در کشور بوده و در این راستا اقدامات خود را انجام داده است. …

به گزارش موبنا به نقل از خانه ملت، ولی الله سیف، در خصوص برنامه های بانک مرکزی برای ضرورت ساماندهی فعالیت موسسات مالی و اعتباری، گفت: یکی از اولویت های بانک مرکزی به سرانجام رساندن موضوع ساماندهی فعالیت موسسات مالی و اعتباری، در کشور بوده و در این راستا اقدامات خود را انجام داده است.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: متاسفانه برخی ها به دلیل گرایشات سیاسی و جناحی قصد دارند با اقدامات خود برای بانک مرکزی در زمینه ساماندهی موسسات مالی و اعتباری مشکل ایجاد کنند و حتی بانک مرکزی را متهم به سیاسی کاری می کنند.

سیف با اشاره به تهدیدهایی که در مصاحبه ها توسط برخی ها در زمینه ساماندهی موسسات مالی و اعتباری انجام می شود، گفت: بانک مرکزی با حول و قوه الهی مصمم است تا موسسات مالی و اعتباری را ساماندهی کند و خوشبختانه در این راه از حمایت مسئولان نظام برخوردار است.

هماهنگی بانک مرکزی، قوه قضائیه و نیروی انتظامی برای ساماندهی فعالیت موسسات مالی و اعتباری

وی ادامه داد: بانک مرکزی، قوه قضائیه و نیروی انتظامی هماهنگی های لازم را برای ساماندهی فعالیت موسسات مالی و اعتباری، انجام داده اند که می تواند انجام این مهم را تسریع کند.

سیف درباره وضعیت وصول معوقات بانکی گفت: بانک مرکزی در این زمینه اقداماتی انجام داده و حتی در این خصوص بخشنامه ای به بانک ها برای تعیین تکلیف و تسویه مطالبات لاوصول و معوق ابلاغ داشته که می تواند زمینه را برای تسریع در تسویه بدهی ها فراهم کند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در ادامه ارائه تخفیف و همکاری با بدهکاران خرد را، راهکاری برای وصول این معوقات بانکی دانست و گفت: در خصوص همکاری بانک ها با بدهکارن خرد بخشنامه ای ابلاغ شده که می تواند در زمینه تسویه وام های بانکی اقشار ضعیف و تعیین تکلیف پرونده های تسهیلات موثر باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا