اژه‌ای: برخورد با دانه درشتها افزایش یافت

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، در خصوص مهم ترین چالش پیش روی دستگاه قضایی اظهار داشت: امر قضا یک امر خطیر است و به طور طبیعی اگر با یک مفسد یا مجرم برخورد شود واکنش‌هایی نشان داده …

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، در خصوص مهم ترین چالش پیش روی دستگاه قضایی اظهار داشت: امر قضا یک امر خطیر است و به طور طبیعی اگر با یک مفسد یا مجرم برخورد شود واکنش‌هایی نشان داده می‌شود مخصوصاً اگر گروه‌های صاحب قدرت باشند ممکنه واکنش‌ها شدید تر باشد.

وی افزود: آنچه مهم است این است که قوه قضاییه تسلیم می‌شود یا نه که می‌گوییم قوه بر اساس موازین قانونی و شرع مقدس اسلام و بر اساس عدل کار می کند و تسلیم نخواهد شد.
محسنی اژه‌ای گفت: بالاخره ما چون در سال‌های اخیر به خصوص دو سال گذشته با افراد دانه درشت بیشتر برخورد کرده ‌ایم و افرادی بودند که صاحب قدرت یا ثروت زیادی بودند و پرونده هایشان مورد رسیدگی قرار گرفته و در آینده هم بدون تبعیض برخورد می شود فشارهایی آوردند به قوه و به نظرم می‌رسد باید منتظر فشارهای بیشتری هم باشیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در همه پرونده‌هایی که صاحب منسب، قدرت و ثروت هستند ساکت نمی‌نشینند در مورد پرونده مهدی هاشمی هم واقعا تحت فشار بودیم. اما تغییر قاضی سراج در این راستا نبود، ایشان سمت‌شان عوض شد. ولی فشارهای دیگری بود آن چه که ما امروز با آن رو به رو هستیم تنها این مساله نیست.

وی تصریح کرد: نفس امر قضا کار سختی است و این سختی کار زمانی بیشتر می‌شود که ما به میزان لازم قاضی و کارمند و بودجه نداریم.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: دولت و مجلس کمک هایی کردند و من از هر دو تشکر می‌کنم اما اگر بخواهیم انتظاراتی که قانون اساسی از قوه دارد برآورده شود حتما باید کمک بیشتری در جهت استخدام نیرو شود، نیاز شدید به استخدام کارمند، قاضی و بودجه داریم.

حجت الاسلام اژه‌ای افزود: مردم اگر موضوعاتی همچون اختلافات خانوادگی را در شوراهای حل اختلاف حل کنند پرونده ها کمتر می‌شود.

وی افزود: در بحث مواد مخدر ۴۴ درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند، دولت از خیلی ساله ا پیش موظف بوده اردوگاه‌هایی را تاسیس کند و الان هم انتظارمان از رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر که رییس جمهور است به ما کمک کنند.

دکمه بازگشت به بالا