اگر جای مظلومی بودم با مجید صالح کار نمی‌کردم

منا ميرزايي سرمربی سابق اورنج کانتی که از جمله مربیان خوش اخلاق کشور است در گفت‌وگو  با خبرنگار «قانون» از آخرین وضعیت خود می‌گوید. او اختلاف نظرهای اساسی هم با صالح دارد. گفت‌وگوی اختصاصی داریوش یزدانی با «قانون» را می‌خوانید. شما از جمله افرادي بوديد كه نام‌تان به عنوان يكي از دستياران مظلومي مطرح شده …

منا ميرزايي

سرمربی سابق اورنج کانتی که از جمله مربیان خوش اخلاق کشور است در گفت‌وگو  با خبرنگار «قانون» از آخرین وضعیت خود می‌گوید. او اختلاف نظرهای اساسی هم با صالح دارد. گفت‌وگوی اختصاصی داریوش یزدانی با «قانون» را می‌خوانید.
شما از جمله افرادي بوديد كه نام‌تان به عنوان يكي از دستياران مظلومي مطرح شده است.
همواره بر این نکته تاکید داشته‌ام که پوشیدن پیراهن باشگاه استقلال برایم افتخار بوده و در این سال‌ها هواداران با محبت این باشگاه پرطرفدار همیشه به من لطف داشته اند. از روزی که با مظلومی صحبت کردم و بحث حضورم در کادر فنی استقلال مطرح شد، لطف این عزیزان نیز بیشتر از گذشته شامل حالم شد که از این بابت از یکایک هواداران عزیز سپاسگزارم. همان‌طور که به سرمربی استقلال هم گفتم من افتخار شاگردی او را در دوران بازیگری داشته ام و اعتماد وی به من برای حضور در کادر فنی استقلال بسیار ارزشمند است.
وضعیت پیوستن شما به استقلال به‌کجا رسید؟
تاکنون آقای مظلومی با من تماس گرفتند و من با مالک باشگاه (آستن تگزاس آمریکا) صحبت کردم. مالک باشگاه هم معتقد بودند که اگر باشگاهی مایل به همکاری با شماست، باید مستقیما وارد مذاکره شود، که خب منطقی هم بود. حالا منتظر مذاکره دو باشگاه هستم.
اميدواريد كه دوباره به باشگاه محبوب‌تان برگرديد؟
به هرحال امیدوارم این تماس ها منجر به توافق شود تا بار دیگر توفیق پوشیدن لباس استقلال را این بار در کسوت مربی به‌دست آورم.
پس تاکنون فقط آقای مظلومی با شما تماس گرفتند؟
آقای مظلومی با من تماس گرفتند و آقای پورحیدری که از قدیم با ایشان در ارتباط بودم.
در گذشته سابقه کار با آقای مظلومی را داشتید؟
بله، من در زمان سرمربیگری آقای پورحیدری در استقلال، زمانی که آقای مظلومی دستیار ایشان بودند، بازیکن استقلال بودم.
شما در چند سال اخیر سرمربی بودید، فکر نمی کنید در صورت مربی شدن، به وجهه کاریتان لطمه وارد شود؟
به هر حال استقلال، استقلال است. اگر بتوانم کمکی باشم مشکلی از این جهت ندارم. من با اینکه سه سال است که سرمربی بودم و هم اکنون هم در باشگاه فعلی سرمربی هستم، اما حسی نسبت به استقلال دارم که باعث می‌شود خودم را به راحتی با شرایط موجود تطبیق دهم. حالا امیدوارم خواست خدا پیوستن من به این تیم باشد.
شما در اینستاگرام خود صراحتا اعلام کردید که موافق حضور مجید صالح نیستید. فکر نمی‌کنید این مسئله برایتان مشکل‌ساز شود؟
من سرمربی تیم نیستم اما به شخصه با مربی و دستیاری که با ۱۰ سرمربی دیگر کار می‌کند، مشکل دارم. من اگر سرمربی باشم با چنین دستیاری کار نمی‌کنم. ایشان با آقای ذوالفقارنسب و قلعه نویی کار کرده‌اند، سال گذشته تقریبا نزدیک بود دستیار آقای کی‌روش بشوند و یک هفته بعد با ملوان بندرانزلی و مربی کرواتش در ارتباط بودند.
الان هم که با آقای مظلومی کار می‌کنند. شما وقتی حتی به عنوان دستیار هم  کار می‌کنید، باید فلسفه و شخصیت یک مربی را بپسندید و علاقه‌مند باشید با آن فلسفه کار کنید. شخصیت، ادبیات و نحوه مربیگری آقای ذوالفقارنسب، قلعه‌نویی و مظلومی هیچ ربطی به هم ندارد. هر کدام سبک‌های جدا دارند. کسی که با همه اینها کار کرده، من نمی‌توانم به عنوان سرمربی با او کار کنم. این شخصیت من است.
اما موضوع این است که آقای مظلومی سرمربی هستند و من تابع سیستم و رفتار مدیریتی و تاکتیکی ایشان هستم. در نهایت فقط باید دیدگاه خودم را از شرایط و تمرین و بازی در اختیار ایشان قرار بدهم. من در آمریکا یاد گرفتم که شما ممکن است با خود مدیر باشگاه هم در یک مسیر نباشی، اما باید کار کنی.
در صورت بازگشت به ایران، بازیکنی را هم برای ترانسفر مدنظر دارید؟
من سرمربی تیم نیستم  اما اگر آقای مظلومی بازیکن خارجی بخواهند، ارتباط نزدیکی با لیگ برتر مکزیک، کلمبیا و پرو دارم و می‌توانم بازیکنان خیلی خوبی را با قیمتی شاید یک سوم نرخ بازیکنان ایرانی و آسیایی به ایران بیاورم. همچنین اینکه دو سه بازیکن جوان و با استعداد از لیگ یک ایران و فولاد نوین اهواز را هم شناسایی کردم، که اگر آقای مظلومی مایل باشند می‌توانم معرفی کنم. در حال حاضر من سرمربی نیستم  اما در حال نوشتن اید‌ه‌ها و سبک‌های مورد علاقه‌ام هستم تا در صورت حصول توافق در اختیار آقای مظلومی قرار دهم.
صحبت‌هایی در خصوص حضور منصوریان در استقلال بود. فکر نمی‌کنید سایه منصوریان روی تیم باشد و در صورت عدم نتیجه‌گیری مظلومی صحبت از علیرضا منصوریان به زبان‌ها بیاید؟
ببینید من در ایران نبودم و فکر می کنم براساس اصول حرفه‌ای، علیرضا و باشگاه همه حرف‌ها را در رسانه‌ها نزدند اما به‌طور کلي فکر می‌کنم علیرضا تصمیم درستی گرفت که به استقلال نیامد. چون در حال حاضر با تیم نفت که ساختار تیمی و فنی درستی دارد، موفق است و در بین هشت تیم برتر آسیاست که می تواند تجربه خیلی خوبی برای او باشد. مربیگری بر خلاف بازیگری زمان ندارد. برای حضور در استقلال برای من، منصوریان، مجیدی، پاشازاده هیچ وقت دیر نیست. فکر می‌کنم علیرضا به همین ترتیب کار کند.
به نظر شما منصوريان روزي سرمربي استقلال مي‌شود؟
قطعا در آینده سرمربی استقلال خواهد شد. به هر حال استقلال و پرسپولیس تیم‌های بزرگی هستند و همیشه بازیکنان سابقش مایل هستند برای مربیگری به تیم بازگردند. متاسفانه فضا خیلی هم حرفه‌ای نیست و این حواشی همیشه وجود دارد. کسی که سرمربی تیم می‌شود به این شرایط واقف است و باید با انتخاب‌های درست شرایط را کنترل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا