جاسوسی آمریکا علیه رئیس جمهور فرانسه

این اسناد که در طبقه بندی اسناد ‘ فوق سری ‘ قرار داشتند و نخستین بار با مشارکت روزنامه فرانسوی لیبراسیون و پایگاه مدیاپارت خبر آن اعلام شد، همچنین فاش ساخت که اولاند جلسات محرمانه ای در سال ۲۰۱۲ در مورد پیامدهای خروج یونان از منطقه یورو ترتیب داده است. اسناد ارائه شده نشان از …

این اسناد که در طبقه بندی اسناد ‘ فوق سری ‘ قرار داشتند و نخستین بار با مشارکت روزنامه فرانسوی لیبراسیون و پایگاه مدیاپارت خبر آن اعلام شد، همچنین فاش ساخت که اولاند جلسات محرمانه ای در سال ۲۰۱۲ در مورد پیامدهای خروج یونان از منطقه یورو ترتیب داده است.

اسناد ارائه شده نشان از آن دارد که جاسوسی علیه روسای جمهوری فرانسه در فواصل سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ صورت گرفته است.

یکی از دستیاران رهبر فرانسه گفته است که این افشاگری ها باعث شد تا اولاند در وهله اول خواستار برگزاری نشست شورای دفاع در روز چهارشنبه برای ارزیابی ماهیت اطلاعات چاپ شده شامگاه سه شنبه در مطبوعات شود.

این افشاگری همچنین تنها چند هفته پس از آن صورت می گیرد که باراک اوباما رییس جمهوری با امضای طرح پایان دادن به دسترسی گسترده دولت به داده های مکالمات تلفنی شد و بدین ترتیب سیاست گذاری امریکا را در مورد یکی از بحث برانگیز ترین شنودها تغییر داد.

در بین اسنادی که نشان از جاسوسی علیه ژاک شیراک و نیکلا سارکوزی روسای جمهوری سابق داشتند پنج سند متعلق به آژانس امنیت ملی امریکا بوده که تازه ترین آنها به ۲۲ مه ۲۰۱۲ درست چند روز پس از شروع زمامداری اولاند برمی گردد.

این آژانس ادعا می کند که رهبر فرانسه نشست های مخفیانه ای در پاریس برای بحث در باره بحران منطقه اروپا بویژه پیامدهای خروج احتمالی یونان از منطقه ترتیب داده است .

اولاند پس از مذاکراتش با آنگلا مرکل معتقد بود که صدر اعظم آلمان در مورد یونان تسلیم شده و حاضر به تغییر موضع خود نیست .

براساس اسناد منتشر شده ، این امر اولاند را در مورد یونان بسیار نگران کرد چرا که از آن بیم داشت که آنها ممکن است واکنش نشان داده و به یک حزب تندرو رای دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا