واکنش دولت به طرح هسته ای مجلس

وی افزود: قیمت گاز سی‌ان‌جی کاهش یافت و از ٦٠٠ تومان به ٥٠٠ تومان کاهش یافت. نوبخت خاطرنشان کرد: دولت به‌دلیل در پیش بودن مسافرت‌های تابستانی مردم و اینکه ٣میلیون و ٤٠٠هزار سواری و ٣هزار اتوبوس که از گاز سی‌ان‌جی استفاده می‌کنند، بتوانند به‌سهولت اقدام به نقل و انتقال مسافران کنند، این تصمیم را گرفت. …

وی افزود: قیمت گاز سی‌ان‌جی کاهش یافت و از ٦٠٠ تومان به ٥٠٠ تومان کاهش یافت.

نوبخت خاطرنشان کرد: دولت به‌دلیل در پیش بودن مسافرت‌های تابستانی مردم و اینکه ٣میلیون و ٤٠٠هزار سواری و ٣هزار اتوبوس که از گاز سی‌ان‌جی استفاده می‌کنند، بتوانند به‌سهولت اقدام به نقل و انتقال مسافران کنند، این تصمیم را گرفت.

سخنگوی دولت همچنین گزارشی از عملکرد وزارت راه در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

نوبخت تصریح کرد: تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مجلس در مغایرت با اصل ١٧٦ قانون اساسی است و این در حیطه قوه مقننه نیست و در اختیار شورای عالی امنیت ملی است، اما از این جهت که عنوان شده تصویب این طرح کمک به دولت است، از نمایندگان ملت تشکر می‌کنم، اما اصل این مصوبه می‌تواند در تعارض با اصل ١٧٦ قانون اساسی باشد و می‌تواند آثار خاص در اذهان عمومی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: دولت عملکرد مذاکرات هسته‌ای را نه تنها به مجلس، بلکه به همه مراجع قانونی و پیشگاه ملت گزارش می‌دهد.

سخنگوی دولت اظهار داشت:‌ متأسفم که این بحث (مذاکرات هسته‌ای) کف خیابانی و کوچه بازاری شده، اما تردید نکنید ما برخی پاسخ‌ها را به‌دلیل آسیب به تاکتیک‌های مذاکرات صریح بیان نمی‌کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: استیضاح حق نمایندگان مجلس است، اما استیضاح وزیر آموزش و پرورش کمکی به جامعه فرهنگی نخواهد کرد. اینکه چندین طرح استیضاح در مجلس مطرح است نسبت به گذشته بی‌سابقه بوده، اما ما این را ایجاد مانع در کار دولت توسط مجلس تلقی نمی‌کنیم.

سخنگوی دولت درباره احتمال جیره‌بندی آب در کشور، گفت: آب هست، اما کم است. ما با مشکلات آبی مواجه هستیم و با کاهش نزولات جوی روبرو هستیم و نیازمند به کارگیری منابع محدود کردن مصرف آب هستیم.

وی افزود: جیره‌بندی کردن آب در دستور کار وزارت نیرو نیست و این وزارت موظف است برای مدیریت منابع و مصارف آب از همه روش‌ها استفاده کند تا ما از این گذر عبور کنیم.

سخنگوی دولت درباره سخنان اخیر معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: حرف آقای جهانگیری را تصدیق می‌کنم. کار شناسایی پردرآمدها کار دشواری است و وزارت کار با دقت این کار را انجام می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا