کانال ورزش پخش فوتبال‌ها را می‌خرد

مهرزاد ارشادی‌فر درباره‌ی تبدیل شدن شبکه ورزش به کانال ورزش نیز اظهار کرد: این اتفاق به دلیل چابک‌سازی شبکه‌ها و همچنین شبکه ورزش بوده است، وگرنه سیاست و رویکردی که پیش از آن در این شبکه دنبال می‌شد، دنبال می‌شود و کانال ورزش هیچ فرقی نکرده است؛ حتی در حال حاضر تعاملمان با شبکه سه …

مهرزاد ارشادی‌فر درباره‌ی تبدیل شدن شبکه ورزش به کانال ورزش نیز اظهار کرد: این اتفاق به دلیل چابک‌سازی شبکه‌ها و همچنین شبکه ورزش بوده است، وگرنه سیاست و رویکردی که پیش از آن در این شبکه دنبال می‌شد، دنبال می‌شود و کانال ورزش هیچ فرقی نکرده است؛ حتی در حال حاضر تعاملمان با شبکه سه سیما بیش از گذشته شده است.

ارشادی فر در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با تأکید بر این مطلب که کانال ورزش در فصل گذشته فوتبال، ۲۰۰ فوتبال را خریداری و پخش کرده است، یادآور شد: همه بازی‌هایی که تاکنون از شبکه ورزش پخش شده، خریداری شده است. مساله کپی‌رایت جهانی در حال حاضر به ما اجازه این را نمی‌دهد که مسابقات را بدون مجوز پخش کنیم. تلویزیون بعد از مدت زمانی که در موارد استثنایی برخی بازی‌ها را بدون حق خرید پخش می‌کرد از آن به بعد کاملا به صورت خریداری شده بازی‌ها را پخش می‌کند و این باعث شده پخش بازی‌ها هم به جهت کیفیت و هم به جهت پوشش تصویری برنامه باکیفیتی را ارائه بدهد.

او سپس در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به بدو فعالیت شبکه ورزش اشاره کرد و گفت: شبکه ورزش با یک هدف شروع به کار کرد. در این هدف با مسائل زیادی نیز دست و پنجه نرم کرد. اما اتفاقات بزرگی افتاد و آن اینکه شبکه ورزش به شکل کامل بازی‌های المپیک و همچنین یکسری ورزش‌ها را مثل فرمول یک برای اولین بار پخش کرد. همچنین از مسابقات فوتبال لیگ یک گرفته تا مسابقات سوارکاری و موتورسواری که تاکنون تلویزیون پخش نکرده بود، شبکه ورزش پخش کرد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که شبکه‌ای که در طول روز ۹ ساعت برنامه زنده پخش می‌کند به سیاست‌گذاری خاص خود احتیاج دارد. از جمله آن می توان به امکانات نرم‌افزاری و سخت افزاری اشاره کرد. خیلی از فدراسیون‌ها از ما گله‌مندند که چرا مسابقات‌شان را پوشش نمی‌دهیم؛ در حالی که خیلی از آن‌ها زیرساخت‌های مناسب برای پخش ندارند و آنها نیز باید آمادگی فراهم کردن زیرساخت‌ها را داشته باشند تا این اتفاق بیفتد.

ارشادی‌فر همچنین اظهار کرد: شبکه ورزش اگر راه‌اندازی شد با سیاست‌گذاری‌های خاص خود شکل گرفت و فکر می‌کنم تاکنون مورد رضایت مخاطبان واقع شده است، چراکه توانسته ورزش‌های قهرمانی و پهلوانی را ارتقاء دهد.

مدیر تأمین برنامه کانال ورزش سیما در پایان گفت‌وگوی خود ابراز امیدواری کرد که با سیاست‌گذاری‌های جدید، مخاطبان بتوانند بیشتر از برنامه‌های کانال ورزش استفاده کنند.

مهرزاد ارشادی فر در عین حال تأکید کرد: هر اتفاقی که بیفتد، شبکه ورزش راه خودش را ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا