کره‌شمالی یونیورسیاد ۲۰۱۵ را تحریم کرد

کره‌شمالی تصمیم گرفت بازی‌های یونیورسیاد ماه آینده در کره‌جنوبی را تحریم کند. این تصمیم کره‌شمالی به دلیل احداث دفتر سازمان ملل در سئول است. کره‌شمالی قرار بود ۷۵ ورزشکار و ۳۳ همراه را به بازی‌های یونیورسیاد بفرستد. بازی‌های یونیورسیاد از سوم تا چهاردهم ژوئیه در گوانگجوی کره جنوبی برگزار می‌شود. گفته شده است روز جمعه …

کره‌شمالی تصمیم گرفت بازی‌های یونیورسیاد ماه آینده در کره‌جنوبی را تحریم کند. این تصمیم کره‌شمالی به دلیل احداث دفتر سازمان ملل در سئول است.

کره‌شمالی قرار بود ۷۵ ورزشکار و ۳۳ همراه را به بازی‌های یونیورسیاد بفرستد. بازی‌های یونیورسیاد از سوم تا چهاردهم ژوئیه در گوانگجوی کره جنوبی برگزار می‌شود.

گفته شده است روز جمعه مسئولان برگزاری باز‌ی‌های گوانگجو ۲۰۱۵ ایمیلی از سوی کره‌شمالی دریافت کردند که حضور نیافتن آنها در بازی‌های یونیورسیاد را تایید کرده است.

یکی از مسئولان کره‌جنوبی در این باره گفت: در ایمیل ارسالی از سوی کره‌شمالی اعلام شده بود که این کشور به دلایل سیاسی از جمله احداث دفتر سازمان ملل در سئول و درگیری‌های ارتش دو کره در مرز از بازی‌ها کناره‌گیری می‌کند.

بعد از احداث دفتر سازمان ملل در سئول، پیونگ‌یانگ، کره جنوبی را به دسیسه متهم کرده است.

دفتر سازمان ملل در کره‌جنوبی از سوی کمیسیونی احداث شده که به بررسی کشتار، شکنجه و زندانی‌های سیاسی در کره‌شمالی می‌پردازد.

کره‌شمالی در ماه آوریل حضور خود در بازی‌های گوانگجو ۲۰۱۵ را تایید کرده بود. البته در آن زمان کره‌جنوبی اعلام کرد که به دلیل تنش بین دو کره احتمال حضور یک تیم مشترک از سوی دو کره در بازی‌های یونیورسیاد وجود ندارد. پیشنهاد تشکیل یک تیم مشترک برای دو کره به دلیل نزدیک‌تر شدن به صلح که یکی از اهداف بازی‌های یونیورسیاد بوده است، داده شد.

دو سال پیش گوانگجو و دفتر ورزش و گسترش صلح سازمان ملل با یکدیگر قراردادی دو ساله را امضا کردند. در این قرارداد پیشنهاد شده بود که در کره با هم یک تیم مشترک تشکیل دهند.

این قرارداد از سوی فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی تایید شده بود.

کره‌شمالی سال گذشته ۲۷۳ ورزشکار و مربی به باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی فرستاد. در این بازی‌ها کره شمالی ۳۶ مدال به دست آورد و در رتبه هفتم قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا