هشدار اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم‌ها علیه بروندی

مخالفان پیر اکنورونزیزا، رئیس‌جمهوری بروندی می‌گویند: تلاش وی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری و به دست گرفتن قدرت برای یک دوره پنج ساله غیرقانونی است. این بدترین بحران سیاسی در بروندی از زمان جنگ داخلی ۲۰۰۵ در این کشور آفریقایی است. این بحران و ناآرامی در منطقه‌ای که تاریخچه‌ای از درگیری‌های قومی دارد و در …

مخالفان پیر اکنورونزیزا، رئیس‌جمهوری بروندی می‌گویند: تلاش وی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری و به دست گرفتن قدرت برای یک دوره پنج ساله غیرقانونی است.

این بدترین بحران سیاسی در بروندی از زمان جنگ داخلی ۲۰۰۵ در این کشور آفریقایی است.

این بحران و ناآرامی در منطقه‌ای که تاریخچه‌ای از درگیری‌های قومی دارد و در همسایگی روآنداست، نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ آمده است: اتحادیه اروپا اعلام کرده در صورتی که این تنش‌ها ادامه یابد به اعمال اقدامات بیشتر و تحریم علیه افرادی می‌پردازد که دست به خشونت می‌زنند یا عامل آن هستند و باعث سرکوب و نقص حقوق بشر در این کشور آفریقایی می‌شوند.

نوشته های مشابه

اتحادیه اروپا نیمی از بودجه سالانه بروندی را که یکی از فقیرترین کشورهای جهان است تامین می‌کند و دیپلمات‌ها در گذشته گفته بودند که در صورت ادامه تنش‌ها در این کشور تحریم‌ها هم بر اهداکنندگان اثر می‌گذارد و هم بر جمعیت این کشور.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا همچنین هشدار دادند که اوضاع در بروندی آنها را مجبور می‌کند تا در روابط گسترده‌تر میان بروندی و اتحادیه اروپا تجدیدنظر کنند.

اتحادیه اروپا، بلژیک و هلند قبلا ارسال کمک‌ها به این کشور را در پی تنش‌های سیاسی کم کرده بودند.

درخواست‌های اتحادیه اروپا که بازتاب درخواست‌های کشورهای آفریقایی نیز است شامل فعالیت آزاد رسانه‌ای در بروندی پس از تعطیلی چندین ایستگاه رادیویی مستقل برای تضمین برگزاری آزادانه و عادلانه این انتخابات است.

انتخابات پارلمانی ۲۹ ژوئن و ریاست جمهوری ۱۵ ژوئیه در بروندی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا