افزایش نرخ بیکاری

ابوالفضل یاری در گفت‌وگو با خبرنگاران، ‌تصریح‌کرد: نرخ بیکاری در واقع نرخ مشارکت اقتصادی یعنی افرادی که متقاضی شغل هستند و می‌خواهند درآمد اقتصادی داشته باشند در استان قزوین افزایش یافته است. وی افزود: با توجه به اینکه اشتغال امری مهم در چرخه اقتصادی کشور محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت ایجاد اشتغال …

ابوالفضل یاری در گفت‌وگو با خبرنگاران، ‌تصریح‌کرد: نرخ بیکاری در واقع نرخ مشارکت اقتصادی یعنی افرادی که متقاضی شغل هستند و می‌خواهند درآمد اقتصادی داشته باشند در استان قزوین افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه اشتغال امری مهم در چرخه اقتصادی کشور محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است در استان قزوین کارگروه اشتغال ایجاد شده که طی آن دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ۱۰ هزار و ۹۱۸ فرصت شغلی تا پایان سال ایجاد کنند.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قزوین خاطرنشان کرد: در این جلسات با توجه به شرایط و امکانات موجود هر دستگاه تلاش می‌کنیم جهت ایجاد ظرفیت و بستر اشتغال آمار واقعی ارائه دهیم و از ارائه آمار غیرواقعی به هر دلیل خودداری کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب و وجود نیروی انسانی کارآمد و تحصیل‌کرده در استان، با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت صحیح تا پایان سال زمینه اشتغال پایدار را در استان ایجاد کنیم که در حال‌حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در زمینه توانمندسازی مناطق محروم است.

یاری تصریح کرد: در زمینه ایجاد اشتغال در مناطق محروم ظرفیت خوبی در حوزه بسیج سازندگی داریم و با توجه به وجود منابع مناسب بسیج سازندگی تسهیلات با شرایط آسان در اختیار متقاضیان وام‌های خوداشتغالی قرار داده می‌شود.

وی اظهارکرد: در زمینه توانمندسازی مناطق محروم با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله کمیته امداد، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی فعالیت‌های خوبی منجر به توسعه فعالیت‌های اقتصادی در این مناطق شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قزوین در خصوص اشتغال زنان تصریح‌کرد: در عرصه توانمندسازی تفکیک جنسیتی قائل نشدیم و برای بانوانی که می‌خواهند در حوزه مناطق روستایی توانمند شوند با همکاری کمیته امداد و بسیج سازندگی برنامه‌ریزی‌های خاصی صورت گرفته است.

یاری خاطرنشان کرد:‌ در عرصه شهری برای اشتغال زنان و مردان تفاوت قائل نمی‌شویم و جذب نیرو با توجه به نیازهای واحدهای صنعتی و فرآیند و مکانیزم کاریابی‌ها و واحدهای اداری انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا