اولین هشدار خاموشی با آغاز تابستان

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه در هفته های اخیر مصرف برق حدود ۱۰ هزار مگاوات افزایش یافته است، افزود: میزان مصرف در برخی روزها به اوج مصرف پارسال یعنی ۴۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات هم نزدیک شده است. وی افزود : روز به روز به گرمای …

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه در هفته های اخیر مصرف برق حدود ۱۰ هزار مگاوات افزایش یافته است، افزود: میزان مصرف در برخی روزها به اوج مصرف پارسال یعنی ۴۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات هم نزدیک شده است.

وی افزود : روز به روز به گرمای تابستان نزدیک می شویم و مصرف برق نیز افزایش می یابد و اگر مردم مصرف خود را مدیریت و در ساعت اوج بار از وسائل برقی کمتری استفاده کنند ، پیک بار بالای ۵۰ هزار مگاوات نخواهیم داشت.

فلاحتیان ابرازامیدواری کرد مردم در زمان اوج مصرف برق از وسایل برقی غیرضروری استفاده نکنند تا با چالش کمتری مواجه شویم و اعمال خاموشی نکنیم.

فلاحتیان گفت : با ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق می توانیم  تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سربگذاریم.

وی درباره استفاده نیروگاه های برقآبی در زمان اوج مصرف تابستان گفت: در زمان اوج مصرف برق با توجه به میزان آب سدها حداکثر تولید برق از نیروگاه های برق آبی درصورت نیاز ۷ تا ۸ هزار مگاوات خواهد بود که با هماهنگی حوزه آب کشور این مقدار برق تأمین می شود.

فلاحتیان درباره استفاده از نیروگاههای تجدیدپذیر در زمان اوج مصرف نیز گفت: ظرفیت کل نیروگاههای تجدیدپذیر کشور ۲۵۰ مگاوات است که در زمان اوج مصرف استفاده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا