اینترنت ۵G سرعتی بیش از ۲۰Gbps دارد!

اگرچه نسل چهارم اینترنت همراه یعنی ۴G-LTE تبدیل به یک استاندارد جهانی در دنیا شده و محبوبیت قابل توجهی به دست آورده است، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) اعلام کرده در حال کار بر روی نسل بعدی اینترنت همراه یعنی ۵G است. اینترنت ۵G سرعتی بیش از ۲۰Gbps خواهد داشت! ۱۲ نماینده از ITU در فواصل …

اگرچه نسل چهارم اینترنت همراه یعنی ۴G-LTE تبدیل به یک استاندارد جهانی در دنیا شده و محبوبیت قابل توجهی به دست آورده است، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) اعلام کرده در حال کار بر روی نسل بعدی اینترنت همراه یعنی ۵G است.

اینترنت ۵G سرعتی بیش از ۲۰Gbps خواهد داشت!

۱۲ نماینده از ITU در فواصل زمانی دهم تا هجدهم ژوئن بر روی استانداردهای شبکه ۵G بحث و تبادل نظر کردند. ITU تصمیم گرفته ۵G را با حداکثر سرعت ۲۰Gbps یا ۲۰ برابر بیشتر از سرعت ۴G-LTE ارائه کند.

البته این را به خاطر داشته باشید که سرعت ذکر شده هم اکنون بصورت یک نظریه است. سریع‌ترین شبکه، LTE CAT 9 با سرعت ۳۰۰Mbps است که مشخص است از سرعت استاندارد ۴G یعنی ۱Gbps پایین‌تر است. اگر بتوان به سرعت مورد نظر در ۵G دست پیدا کرد مثل این است که کاربر در مدت زمانی بسیار کمی یک فیلم با کیفیت بالا را دانلود کند. در صورت به واقعیت تبدیل شدن این شبکه، ۵G می‌تواند در یک محدوده ۱ کیلومتری بیش از یک میلیون دستگاه را با سرعت ۱۰۰Mbps سرویس دهی کند.

قرار است ITU در المپیک ۲۰۱۸ بصورت آزمایشی شبکه ۵G را به مرحله اجرا در آورد و مرحله اجرای تجاری آن به سال ۲۰۲۰ موکول خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا