آخرین خبرها از اتصال اتوبان همت به کرج

هرچند چندی پیش خبر از توقف و یا کندشدن مراحل پیشرفت فیزیکی قطعه سوم بزرگراه شهید همت منتشر شد، اما به نظر می‌رسد با رسیدن اعتبارات و برنامه‌ریزی‌های لازم کار روی این قطعه بسیار مهم ادامه دارد. در شرایطی که پیش از این بودجه مورد نیاز برای تکمیل این مسیر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تخمین …

هرچند چندی پیش خبر از توقف و یا کندشدن مراحل پیشرفت فیزیکی قطعه سوم بزرگراه شهید همت منتشر شد، اما به نظر می‌رسد با رسیدن اعتبارات و برنامه‌ریزی‌های لازم کار روی این قطعه بسیار مهم ادامه دارد.

در شرایطی که پیش از این بودجه مورد نیاز برای تکمیل این مسیر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شد، حالا سخن از اختصاص حدود ۷۰ میلیارد تومان به این پروژه مطرح است و بنا شده با این اعتبارات جدید کار بر روی این قطعه در آینده به پایان برسد.

البته در کنار بحث اعتبارات مورد نیاز تغییر در مسیر این بزرگراه و نحوه اتصال آن به شهر کرج نیز از دیگر مسائلی است که آغاز به کار این قطعه را با تاخیر روبه‌رو کرده است.

طبق گزارش ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی این قطعه بنا بوده در ابتدا با اتصال ۱۰ کیلومتر پایانی به میدان امام حسین (ع) شهر کرج متصل شود که با توجه به تغییر و تحولات انجام شده در مسیر این پروژه حالا بزرگراه شهید همت به کمربند شمالی شهر کرج می‌پیوندد.

طبق آخرین برآورده‌های انجام شده پیشرفت فیزیکی این قطعه نزدیک به پنج درصد بوده است که البته با توجه به آمادگی لازم از نظر زیرساختی در بخش‌هایی از این مسیر می‌توان امید داشت این قطعه در صورت رسیدن اعتبارات در فاصله زمانی زودتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بخش قابل توجهی از مشکلات بار ترافیکی موجود در غرب تهران و نقاط اتصالی آن به شهرهای غربی را مرتفع کند.

دکمه بازگشت به بالا