پيشبرد اهداف نوين با داشتن تعلق سازماني ممکن خواهد شد

در اين مراسم حسن معتمدي مديرعامل بانک اقتصادنوين طي سخناني گفت: اگر در شرايط فعلي از من سوال مي‌شد که علاقمند حضور در چه موقعيتي بودم؟ قطعا پاسخ مي‌دادم که “اي کاش به جاي شما همکاران در ابتداي خدمت بودم”. وي افزود: اين موضوع به اين معني نيست که ما از مسيري که طي کرديم …

در اين مراسم حسن معتمدي مديرعامل بانک اقتصادنوين طي سخناني گفت: اگر در شرايط فعلي از من سوال مي‌شد که علاقمند حضور در چه موقعيتي بودم؟ قطعا پاسخ مي‌دادم که “اي کاش به جاي شما همکاران در ابتداي خدمت بودم”.
وي افزود: اين موضوع به اين معني نيست که ما از مسيري که طي کرديم پشيمان هستيم بيشتر از اين منظر است که شما در موقعيت ويژه‌اي هستيد و لازم است قدر اين موقعيت را بدانيد.
وي خطاب به همکاران جديدالورود اين بانک که دوره بدو خدمت را سپري کرده‌اند، با اين توصيه؛ که همواره در مسيري که طي مي‌کنيد قدري تأمل کنيد، اظهار داشت: خوش به حال شما که بانکدار شديد؛ بانکدارها طبقه معتبر و خوشنام جامعه هستند؛ هرچند که اين شغل دشواري‌هاي خاص خود را به همراه دارد.
وي ايران را کشوري بانک محور قلمداد کرد و افزود: در چنين شرايطي ماموريت شما بانکداران به لحاظ ملي و سازماني بسيار خطير است که سختي کار شما را دو چندان مي‌کند.
مديرعامل بانک اقتصادنوين با اشاره به اينکه چند دسته بانک در کشور فعاليت مي‌کنند، گفت: در برهه‌اي چند بانک دولتي در کشور فعاليت مي‌کردند که همگي اطلاعات مشابه و محصولات محدودي داشتند و کار مشخص و تعريف شده‌اي را انجام مي‌دادند. اگرچه نظام فعلي بانکداري متفاوت از گذشته است که اين تغييرات به اين بانک‌ها تسري يافته، ولي اين گروه از بانک‌ها همچنان با مشکلاتي دست به گريبان هستند که شبکه گسترده شعب و خدمات محدود از جمله اين محدوديت‌ها است.
معتمدي ادامه داد: دسته ديگر بانک‌هاي خصوصي شده از بدنه دولت هستند که از چارچوب‌هاي دولتي خارج شده‌اند. اين بانک‌ها مشکلات گذشته همچون تعداد زياد شعب و پرسنل را با خود يدک مي‌کشند ضمن اينکه از نظر ساختار نيز هنوز نتوانسته‌اند شرايط فعاليت يک بانک خصوصي را احراز کنند.
وي گفت: دسته ديگر بانک‌هاي خصوصي هستند. با وجود اينکه به نظر مي‌آيد بانک‌هاي خصوصي خدمات مشابهي را ارائه مي‌دهند، اما اينطور نيست. ۱۸ بانک خصوصي که عضو کانون بانک‌هاي خصوصي هستند، وزن‌ها و نگرش‌هاي مديريتي متفاوتي را دنبال مي‌کنند.
مديرعامل بانک اقتصادنوين گفت: در ميان بانک‌هاي خصوصي کشور تعداد محدودي از بانک‌ها همچون بانک اقتصادنوين به دنبال اجراي برنامه‌هاي مدون و روز آمد در درون سازمان خود و شبکه بانکي هستند.
معتمدي عنوان کرد: برنامه استراتژيک بانک بعد از مدت‌ها تلاش کارشناسي آماده شده است که اين برنامه به عنوان يک الگو در نظام بانکداري کشور به اجرا در خواهد آمد. در برنامه استراتژيک تاکيد داريم که در افق سال ۱۴۰۰، جزو سه بانک برتر کشور به لحاظ سودآوري باشيم.
وي افزود: هنگاميکه در رسيدن به اهداف از کميت‌ها گذر مي‌کنيم، بايد هوشمندانه به سودآوري برسيم و گرنه کميت‌ها جوابگوي نياز ما نيست. کميت را بايد در مسير رسيدن به سود تحليل کنيم تا رضايت همه ذي‌نفعان بانک حاصل شود. نخستين گروه از ذي‌نفعان، مشتريان هستند و اگر مشتري را نداشته باشيم عملياتي کردن ساير اهداف غيرممکن خواهد بود. ضمن اينکه سهامداران و همکاران گروه‌هاي ديگر ذي‌نفعان بانک را شامل مي‌شوند که منافع اين سه گروه در گرو يکديگر است.
وي با اعلام اينکه براي رسيدن به اين مهم بايد برنامه‌ريزي دقيق داشت، تصريح کرد: مهمترين ابزار هر سازمان خدمت محور، سرمايه انساني است که بانک اقتصادنوين در اين بخش خوشبختانه جزو بهترين‌ها است؛ چراکه همکاران بانک اقتصادنوين از سطح علمي بالا و استعداد خوبي برخوردار هستند.
در ادامه اين مراسم رئيس هيات مديره بانک اقتصادنوين نيز طي سخناني خطاب به حاضرين در مراسم گفت: شما جوانان فرهيخته و آموزش ديده در مسيري پاي گذاشته‌ايد که توام با پيشرفت و فراگيري دانش‌هاي نوين است.
فتحعلي افزود: به عنوان رئيس هيات مديره بانک اقتصادنوين افتخار مي‌کنم که اين بانک هميشه سرافراز را تحويل دستان پرقدرت جواناني خواهيم داد که لياقت اداره امور را خواهند داشت.
وي با تبريک پايان موفقيت‌آميز اين دوره از دوره‌هاي بدو خدمت بانک، تصريح کرد: از برگزارکنندگان اين دوره که اين فرصت را فراهم کردند تا همکاران جوان آموزش‌هاي لازم را ببينند و به کيفيت عملکردشان افزوده شود تشکر مي‌کنم.
رئيس هيات مديره بانک اقتصادنوين اعلام کرد: خوشبختانه در بانکي خدمت مي‌کنيد که بزرگترين سرمايه آن سرمايه انساني است. سرمايه‌هايي که تمام ابزارها را به کار مي‌گيرند تا آينده خوبي را رقم زنند.
علي‌اکبر حدادزادگان معاون طرح و برنامه و سرمايه انساني بانک از ديگر سخنرانان اين مراسم بود و طي سخناني گفت: اميدواريم همکاران با حضور در اين دوره‌ها، با کسب دانش بيشتر به فعاليت خود ادامه دهند.
وي افزود: يکي از توفيق‌هاي بزرگ خدمتي که نصيب ما شده، اين است که ما به عنوان کارکنان بانک اقتصادنوين در سازماني خدمت مي‌کنيم که بسيار خوشنام و معتبر است. به نظر من اين سرمايه بزرگي است که با تلاش و کوشش عزيزاني که از بدو تاسيس بانک تا به امروز در بانک خدمت‌رساني کرده‌اند به دست آمده است.
وي رضايت‌مندي مشتريان را هدف اصلي بانک اقتصادنوين دانست و گفت: بايد به شيوه‌اي خدمت کنيم که بتوانيم مشتريان را به بانک وابسته کنيم. مشتري بايد ناخود آگاه به عنوان عامل تبليغي و مبلغ بانک عمل کند و در اين راستا براي بالفعل شدن اين رويه، نقش شما همکاران بسيار مهم است.
معاون طرح و برنامه و سرمايه انساني بانک اقتصادنوين تصريح کرد: نيازهاي مشتريان يک امر پويا است و همواره با تحولات و تغييرات محيطي تغيير خواهد کرد. بنابراين بايد اين آمادگي را داشته باشيم که به نيازهاي متحول و متغير مشتريان به نحو احسن پاسخ دهيم. در برنامه استراتژيک بانک که از ابتداي سال ۹۴ شروع شده، شرايط به گونه‌اي پيش‌بيني شده است که کارمندان تک مهارتي به کارمندان چند مهارتي تبديل مي‌شوند.
حدادزادگان با بيان اينکه همکاران بايد بياموزند که به عنوان مشاوران اقتصادي، بانکي و مالي مشتريان انجام وظيفه کنند، گفت: بانکي ارزش‌آفرين هستيم و در اين ارزش‌آفريني همه ذي‌نعفان بانک مورد توجه ما هستند.
وي با بيان اينکه بانک اقتصادنوين، بانکي يادگيرنده است، ادامه داد: مسائلي که همکاران در درون سازمان فرا مي‌گيرند، يادگيري سازماني است. کسب دانش و توزيع و تفسير اطلاعات و شکل‌گيري حافظه سازماني سبب مي‌شود که در زمان بروز تغييرات بانک بتواند خود را به خوبي با هر شرايطي تطبيق دهد.
اين مقام مسئول در بانک اقصادنوين اعلام کرد: مديريت عالي بانک اعتقاد دارد، تخصص و دانش منحصر به رده شغلي خاصي نيست و از همه نظرات و پيشنهادات استقبال مي‌شود. بانک سازماني است که به دنبال ايجاد مزيت رقابتي است. اگر سه منبع اصلي يعني سرمايه فيزيکي، سرمايه ساختاري و سرمايه انساني که ايجاد مزيت مي‌کند را در نظر بگيريم يقينا منبعي که مزيت رقابتي اصلي را ايجاد مي‌کند سرمايه انساني است و اين اعتقاد راسخ مديريت بانک است. بر پايه همين باور برنامه‌هايي را تنظيم کرديم که هم دانش و مهارت کارکنان به روز باشد و هم سطح رفاه و معيشتي کارمندان در حد مقدور به صورت مطلوب بهبود يابد.
مدير امور آموزش بانک اقتصادنوين نيز با اعلام اينکه اين دوره از کلاس‌ها بيست و دوم ارديبهشت ماه آغاز شد و دوازدهم خرداد به پايان رسيد، گفت: ۲۷ نفر از همکاران شعب تهران؛ ۲۷ نفر از شعب شهرستان و ۶ نفر از حوزه‌هاي ستادي در اين دوره حضور داشتند.
عليرضا لشگري‌پور افزود: آموزش‌هاي اين دوره در قالب ۱۶عنوان آموزشي و در مجموع ۱۱۶ ساعت ارايه شد که بر اساس رهنمودهاي مديرعامل در خصوص حرکت به سمت بانکداري مدرن ۶ عنوان از اين دروس در حوزه بانکداري مجازي ارايه شد.
وي تصريح کرد: آموزش نرم‌افزار فرانگين، آشنايي با صنعت بانکداري مدرن و ابزارهاي آن، آشنايي با عمليات مبادلات الکترونيکي، آشنايي با عمليات ساتنا و پايا و راهبري دستگاه‌هاي خودپرداز از جمله اين دروس هستند. همچنين براي نخستين بار، به منظور آشنايي بيشتر همکاران با شرکت‌هاي تابعه بانک و همچنين خدمات و محصولاتي که اين شرکت‌ها ارائه مي‌دهند، دوره‌اي تحت عنوان “آشنايي با گروه اقتصادنوين” برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا