جزییات همکاری هسته ای عربستان و روسیه

رسانه های سعودی این خبر را در حاشیه سفر پسر عربستان سعودی به روسیه مطرح کرده اند. شاهزاده محمد بن سلمان وزیر دفاع، جانشین ولیعهد عربستان سعودی و فرزند ملک سلمان در سفر به شهر سن پترزبورگ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفتگو کرد. دو طرف درباره روابط دوجانبه و موضوعات منطقه …

رسانه های سعودی این خبر را در حاشیه سفر پسر عربستان سعودی به روسیه مطرح کرده اند.

شاهزاده محمد بن سلمان وزیر دفاع، جانشین ولیعهد عربستان سعودی و فرزند ملک سلمان در سفر به شهر سن پترزبورگ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف درباره روابط دوجانبه و موضوعات منطقه ای از جمله ایران، سوریه و یمن گفتگو کردند. دو کشور در این سه موضوع به شدت اختلاف نظر دارد.

در این دیدار پوتین دعوت خود از ملک سلمان برای سفر به مسکو را تکرار کرد و وزیر دفاع سعودی هم دعوت پادشاه این کشور از پوتین برای سفر به ریاض را اعلام کرد.

یوری اوشاکوف دستیار پوتین در زمینه امور خارجی گفت که این دیدار بسیار مهم بود و منجر به تقویت روابط ریاض مسکو و ارتقای آن به سح بی سابقه ای می شود.

در این سفر مجموعه ای از قراردادها در زمینه های مختلف از جمله همکاری های هسته ای، نظامی، هوافضا و اسکان میان مقامات سعودی و روسی امضا شد.

به نظر می رسد عربستان سعودی به عنوان دوست سنتی آمریکا در منطقه، قصد دارد با وجود اختلاف نظر شدید با روسیه در زمینه های متعدد منطقه ای از جمله هسته ای ایران، سوریه و یمن، روابط را با مسکو نزدیک کند.

مقامات سعودی گفته اند قصد دارند ۱۶ نیروگاه اتمی در این کشور بسازد. بخش اعظم ساخت این نیروگاه ها با همکاری روسیه انجام خواهد شد.

هدف از ساخت این نیروگاه ها فعالیت های صلح آمیز و تولید انرژی بیان شده است.

رئیس شهرک انرژی هسته ای ملک عبدالله و رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه توافقنامه همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را امضا کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا