ببر فراری در تفلیس ۱ نفر را وسط شهر کشت

روز چهارشنبه، ٢٧ خرداد (١٧ ژوئیه)، وزارت کشور گرجستان اعلام کرد که یک قلاده ببر که در اثر جاری شدن سیل و تخریب حفاظ محوطه نگهداری ببرها از باغ وحش تفلیس آزاد شده بود در میدان مرکزی شهر به یک مرد حمله کرده و او را کشته است. برخی منابع گفته‌ بودند که ببر قاتل …

روز چهارشنبه، ٢٧ خرداد (١٧ ژوئیه)، وزارت کشور گرجستان اعلام کرد که یک قلاده ببر که در اثر جاری شدن سیل و تخریب حفاظ محوطه نگهداری ببرها از باغ وحش تفلیس آزاد شده بود در میدان مرکزی شهر به یک مرد حمله کرده و او را کشته است.

برخی منابع گفته‌ بودند که ببر قاتل همچنان آزاد است اما افراد مسلح نیروی ویژه پلیس در جستجوی آن هستند اما به نقل از یک مقام محلی گزارش شده است ماموران توانسته‌اند این حیوان را بیابند و با شلیک گلوله از پای درآورند.

در گزارش‌های قبلی از تفلیس، گفته شده بود که یک شیر آزاد شده از باغ وحش تفلیس مردی را کشته است اما بعدا این خبر تصحیح شد.

در پی بارندگی سنگین شب شنبه و بامداد یکشنبه این هفته، در تفلیس سیل جاری شد که از جمله به تاسیسات باغ وحش این شهر خسارات عمده‌ای وارد کرد و باعث تخریب تاسیسات آن شد.

در جریان سیل، تعداد قابل توجهی از حیوانان باغ وحش تلف شدند اما تعدادی نیز زنده از باغ وحش گریختند و بعضی از آنها، از جمله تعدادی اسب آبی، پلنگ و یوزپلنگ در نقاطی از شهر دیده شدند. مقامات شهری به شهروندان توصیه کردند به منظور حفظ جان خود، تا زمانی که این حیوانات آزاد هستند، از خانه‌های خود خارج نشوند.

روز گذشته، مقامات محلی اعلام کردند که به نظر می‌رسد تمامی شیرها و ببرهایی که آزاد شده بودند، سیل تلف شده‌اند اما ظاهرا دست کم یک قلاده شیر همچنان آزاد بوده است.

وزارت کشور گرجستان گفته است که دست کم پانزده نفر در اثر جاری شدن سیل در تفلیس جان خود را از دست داده‌اند و ده نفر دیگر هنوز مفقود هستند.

این سیل به تاسیسات و ساختمان های شهر نیز آسیب فراوان رسانده است.

دکمه بازگشت به بالا