پوتین: به هر تهدیدی پاسخ قاطع می‌دهیم

وی در کنفرانس مشترک خبری با همتای فنلاندی اش در مسکو اظهار داشت: اگر کسی بخواهد سرزمین های ما را تهدید کند، به معنای آن است که ما باید هدف خود را تسلیح نیروهای مسلح مان به سوی منطقه ای باشیم که از آنجا تهدید شده ایم. پوتین افزود: این ناتو است که به مرزهای …

وی در کنفرانس مشترک خبری با همتای فنلاندی اش در مسکو اظهار داشت: اگر کسی بخواهد سرزمین های ما را تهدید کند، به معنای آن است که ما باید هدف خود را تسلیح نیروهای مسلح مان به سوی منطقه ای باشیم که از آنجا تهدید شده ایم.

پوتین افزود: این ناتو است که به مرزهای ما نزدیک می شود و این گونه نیست که ما به جایی رفته باشیم. رئیس جمهوری روسیه در ادامه اظهار داشت: من در حال حاضر هیچ تهدیدی را در فعالیت های پیمان ناتو نمی بینم، اما استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا یک تهدید بزرگتر است.

پوتین این اظهارات را یک روز پس از آن بیان می کند که این کشور استقرار سلاح‌های سنگین آمریکا در اروپای شرقی و در نزدیکی مرز با روسیه را محکوم کرد و آن را خصمانه‌ترین اقدام واشنگتن از زمان پایان جنگ سرد خواند.

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد که دولت آمریکا برای اولین بار از زمان جنگ سرد برنامه دارد تا ۵ هزار نیروی نظامی را به همراه سلاح های سنگین در منطقه بالتیک و شرق اروپا مستقر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا