پیشنهاد مذاکره با آمریکایی ها را صالحی داد

بهروز کمالوندی امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از کتاب «از سعدآباد تا لوزان» در فرهنگسرای رسانه با اشاره به مطالب ارائه شده در این کتاب گفت: نویسنده در این کتاب سعی کرده مطالب را منتقل کند و نگاهی بی طرفانه و بدون جانبداری داشته باشد. وی ادامه داد : نویسنده ارزش بسیار بالایی برای مدیریت …

بهروز کمالوندی امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از کتاب «از سعدآباد تا لوزان» در فرهنگسرای رسانه با اشاره به مطالب ارائه شده در این کتاب گفت: نویسنده در این کتاب سعی کرده مطالب را منتقل کند و نگاهی بی طرفانه و بدون جانبداری داشته باشد.

وی ادامه داد : نویسنده ارزش بسیار بالایی برای مدیریت استراتژیک بی بدیل مقام معظم رهبری در موضوع هسته ای قائل شده و چندین بار در کتاب این موضوع را مطرح کرده است و انصاف هم همین است و این موضوع مهم و با ارزش ملی و منبع اقتدار ملی است و می توان گفت موضوع هسته ای بی ارتباط با هیچ موضوع دیگری نمی تواند باشد.

کمالوندی با اشاره به دیدگاههای نویسنده کتاب درباره مدالیته، گرفتن امتیازغنی سازی درمذاکرات و همچنین وقت کشی غربی ها در مذاکرات ، در عین حال از برخی تعابیر به کار رفته در این کتاب انتقاد کرد و گفت: دشمن تلاش می کند که با اقداماتی خاص، دوست ایران را دشمن و همچنین دشمن ایران را دوست جلوه دهد، اما باید هوشیارانه عمل کرد.

کمالوندی با بیان اینکه نویسنده کتاب به درستی بین اوباما و حاکمیت آمریکا تفاوت قائل بوده است، تصریح کرد: باید حساب اوباما را از کل نظام آمریکا جدا کرد، هرچند تلاش ندارم اوباما را تطهیر کنم زیرا او گفت که به دنبال باز کردن پیچ و مهره صنایع هسته ای ایران بوده، اما باید این را دانست که مواضع اوباما با مواضع کلیت نظام آمریکا متفاوت است.

سخنگوی سازمان انرژی تمی با بیان اینکه درک درستی از نظارتها و پروتکل الحاقی ایجاد نشده است گفت: متاسفانه در برخی موارد تابوسازی و تفسیر موسع می شود که این مسئله در حوزه بین المللی هم برای کشور ما و هم برای سایر کشورها مشکل ساز می شود.

وی با تاکید بر حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکرات هسته ای، مشروط کردن حضور صالحی به حضور مقام همتراز وی و حتی حضور یک وزیر ما در مقابل دو وزیر طرف مقابل را از جمله موارد اجرا شده در این زمینه عنوان کرد.

کمالوندی با بیان اینکه اهمیت رفع قطعنامه های شورای امنیت نکته مهمی است که نادیده گرفته می شود، به مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: نویسنده در کتاب اعلام کرده که مذاکره مستقیم ایران و آمریکا پیشنهاد صالحی و احمدی نژاد بوده است، در حالی که این موضوع صحیح نیست.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: حقیقت آن است که پیشنهاد مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا پیشنهاد شخص صالحی بوده است و مقام معظم رهبری نیز این موضوع را پذیرفتند، ولی اگر احمدی نژاد همراهی لازم را برای این مذاکرات انجام می داد شاید وضعیت خیلی بهتر بود.

وی همچنین با اشاره به مطالب این کتاب درباره راکتور آب سنگین اراک و همچنین فردو گفت: اهمیت فردو به هیچ وجه در غنی سازی نیست، زیرا تمامی اورانیوم غنی شده فردو می تواند تنها ۱.۵ درصد سوخت بوشهر را تأمین کند و اهمیت فردو تنها در آسیب ناپذیری تاسیسات زیرزمینی آن است.

مراسم رونمایی از کتاب «از سعدآباد تا لوزان» نوشته محمدسعید احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان امروز با حضور برخی چهره های سیاسی و رسانه ای در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا