جنتی: روحانی به شدت با گرانی مخالف است

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن حضور که به مناسبت پاسداشت حماسه سیاسی ۲۴ خرداد برگزار شد، با بیان اینکه استان یزد در کشور استانی ویژه و با خصوصیاتی خاص است، اظهار داشت: استان یزد نه تنها استان تربیت اندیشمندان بزرگ است، بلکه استان صادرکننده شخصیت‌های تاثیرگذار سیاسی اجتماعی و فرهنگی است. …

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن حضور که به مناسبت پاسداشت حماسه سیاسی ۲۴ خرداد برگزار شد، با بیان اینکه استان یزد در کشور استانی ویژه و با خصوصیاتی خاص است، اظهار داشت: استان یزد نه تنها استان تربیت اندیشمندان بزرگ است، بلکه استان صادرکننده شخصیت‌های تاثیرگذار سیاسی اجتماعی و فرهنگی است.

وی با بیان این مطلب که ۲۴ خرداد ۹۲ روز تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در جهت تشکیل دولت به وسیله حضور حداکثری مردم است، یکی از بزرگترین بحران‌های دولت تدبیر و امید را تورم در زمان تحویل دولت دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بی‌ثباتی اقتصادی، نرخ پایین سرمایه‌گذاری، نامناسبی فضای کسب و کار و بلوکه شدن سرمایه ارزی کشور در خارج را از دیگر مشکلات دولت تدبیر و امید در آن زمان عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش ۶ و ۷ دهم درصدی نقدینگی در دولت نهم و دهم افزود: بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در دولت قبل بیش از ۲۲ برابر شد.

وی با بیان این مطلب که دولت تدبیر و امید در شرایطی کشور را تحویل گرفت که امکان فروش فقط ۱ میلیون بشکه نفت را داشت، گفت: در طول ۸ ساله دولت قبل ۸۹۰ هزار نفر نیرو به بدنه دولت اضافه شده که بیش از ۴۹۰ هزار نفر آنها به صورت غیر قانونی بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آمارهای تورم در دوره قبلی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید وزرایی منصوب شده‌اند که هر کدام کوهی از تجربه‌های مفید و مرتبط در مورد وظایف متعهد شده در دولت دارند.

جنتی تقویت وفاق ملی و سیاسی به منظور استفاده از تمام ظرفیت‌های ملت و دولت در جهت پیشبرد اهداف نظام را از جمله مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در دوره جدید عنوان کرد.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید فضا و زمینه خدمت برای تمام کسانی که دارای تجربه کافی در علوم مربوطه و روحیه خدمت به مردم هستند فارغ از در نظر گرفتن جناح سیاسی فراهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عدم تبعیض در مورد برخورد با روزنامه‌های موافق و مخالف دولت در دوره جدید وزارت ارشاد افزود: گسترش فعالیت احزاب و نهادهای مدنی از دیگر برنامه و اقدامات شاخص دولت در دوره جدید است.

جنتی تصریح کرد: تمام تلاش دولت تدبیر و امید در عرصه فرهنگی در ایجاد روابط انسانی و حرفه‌ای مطلوب بین تفکرات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور است.

وی با بیان این مطلب که در دوره قبلی چهره ایران اسلامی در جوامع بین‌المللی چهره‌ای جنگ‌جو و خراب بود، افزود: مذاکرات هسته‌ای در دوره جدید مهمترین شاخص قدرت ملت ایران و افتخار دولت تدبیر وامید در اصلاح روابط بین‌المللی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد شخصیت و روند اجرای مذاکرات وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی وزیر امور خارجه ایران اسلامی را دشمنی قابل احترام می‌دانند.

جنتی با اشاره به اعتماد مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ادامه داد: ولایت‌مداری تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ویژه وزیر امور خارجه ایران به طور کامل برای مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری ثابت شده است و گزارش کار لحظه‌ای آنها به طور کامل در اختیار رئیس جمهور و رهبر انقلاب می‌رسد.

وی برطرف کردن مشکل بیکاری، فعال کردن واحدهای صنعتی غیر فعال در کشور و حل و فصل مشکلات واحدهای عمرانی را از دیگر برنامه‌های تدوین شده در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شخص رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید به شدت با گرانی مخالف هستند، تصریح کرد: بحث هدفمند‌سازی یارانه‌ها با پرداخت سالانه ۴۲ هزار میلیارد تومان در سال از دیگر مشکلات دولت و میراث‌های دولت نهم و دهم است.

جنتی با تاکید بر اجرای کنسرت‌های دارای مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد، گفت: وزارت ارشاد هیچ کنسرتی را که از این وزارت خانه مجوز داشته باشد لغو نمی‌کند.

وی در مورد جذب نیروهای زن در دستگاه‌های و نهادهای دولتی افزود: در دولت تدبیر و امید خانم‌هایی که از نظر توانمندی در شرایط یکسان علمی، تخصصی و تجربه‌ای با آقایان باشند در اولویت کاری هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا