دوستی با پسر ثروتمند برای زورگیری!

در تاریخ دهم اردیبهشت ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ به مأموران اعلام کرد که به همراه یکی از دوستانش و همچنین دو خانم جوان در داخل منزل حضور داشته که چند جوان با چاقو و قمه وارد خانه شده و با تهدید اقدام به بستن دست و پای آنان و سرقت …

در تاریخ دهم اردیبهشت ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ به مأموران اعلام کرد که به همراه یکی از دوستانش و همچنین دو خانم جوان در داخل منزل حضور داشته که چند جوان با چاقو و قمه وارد خانه شده و با تهدید اقدام به بستن دست و پای آنان و سرقت وجوه نقد، چک‌های بانکی و گوشی‌های تلفن همراه هر چهار نفر آنها به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون تومان کرده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف از منزل و به دستور شعبه چهاردهم دادیاری دادسرای ناحیه چهار تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شاکی اصلی پرونده که امیر نام داشت به همراه یکی از دوستانش به نام بهروز در پایگاه چهارم پلیس آگاهی حاضر و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش با دختر جوانی به نام پروین، در منطقه تهرانپارس آشنا شدم و طی چند ملاقاتی که با او داشتم، یکی از دوستانم به نام بهروز نیز حضور داشت تا اینکه پروین پیشنهاد داد تا یکی از دوستانش به نام مریم را با بهروز آشنا کند؛ زمانیکه موضوع پیشنهاد پروین را با بهروز در میان گذاشتم او نیز قبول کرد و قرار شد تا بهروز و مریم با یکدیگر ملاقات کنند؛ به بهانه ملاقات، پروین پیشنهاد داد تا ملاقات بهروز و مریم در خانه‌ی من انجام شود و من نیز با این پیشنهاد موافقت کردم .

امیر در ادامه اظهارات خود به کاراگاهان گفت: قرار شد تا در تاریخ ششم اردیبهشت ماه پروین به همراه مریم به خانه من بیاید و من نیز برای آن روز از بهروز دعوت کردم تا به خانه من بیاید؛ هنوز دقایقی از حضور ما چهار نفر در داخل خانه نگذشته بود که ناگهان سه جوان قوی هیکل ، با تهدید چاقو و قمه وارد خانه شده و بلافاصله اقدام به بستن دست و پای من و بهروز کردند ؛ آنها پس از سرقت تمامی وجوه نقد داخل خانه و همچنین پول های همراه من و بهروز، با تهدید چاقو ما را مجبور کردند تا رمز عابربانک های خود را نیز در اختیار آنها بگذریم و سپس از خانه خارج شدند.

امیر و بهروز در پاسخ به سؤال کارآگاهان که آیا به فرد یا افرادی مظون هستند نیز به کارآگاهان گفتند: به کسی مظنون نیستیم اما پس از سرقت، زمانیکه از پروین و مریم خواستیم تا آنها نیز به همراه ما به کلانتری آمده و ماجرای سرقت را با پلیس در میان بگذارند، آنها با طرح این بهانه که در صورت طرح شکایت آنها، خانواده هایشان از موضوع مطلع خواهند شد، عنوان کردند که قصد طرح شکایت و پیگیری موضوع را ندارند و حتی به ما نیز پیشنهاد کردند که پیگیر شکایت نشویم.

نوشته های مشابه

در ادامه رسیدگی به پرونده، “پروین” و “مریم” به صورت جداگانه مورد تحقیقات قرار گرفتند و آنها نیز در اظهاراتی مشابه، اظهارات امیر و بهروز را تأیید کرده، اما کماکان اصرار بر این موضوع داشتند که با وجود سرقت گوشی های تلفن همراهشان و به علت مسائل خانوادگی حاضر به طرح شکایت نیستند.

با توجه به مشکوک شدن کارآگاهان به رفتار پروین، تحقیقات پلیسی نامحسوس در خصوص وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که پروین با جوانی به نام عرفان در ارتباط است .

در ادامه تحقیقات، این بار تحقیقات تخصصی از پروین در دستور کار قرار گرفت و نهایتا وی به طرح پیشنهاد سرقت به عرفان اعتراف کرد ؛ پروین در اعترافات خود به عرفان گفت : یکی روز که با عرفان بیرون رفته بودم، به او گفتم که با امیر آشنا شدم که دارای وضعیت مالی خوبی است و همانجا پیشنهاد سرقت را مطرح کردم؛ عرفان نیز موضوع را با دو نفر از دوستانش مطرح کرد و نهایتا قرار شد تا به بهانه پیشنهاد آشنایی یکی از دوستانم با بهروز که او را چندین بار به همراه امیر دیده بودم، قرار ملاقات آنها را در خانه امیر بگذارم . همانطور که انتظار داشتیم ، آنها با پیشنهاد من در خصوص ملاقات در داخل خانه موافقت کردند و من نیز موضوع را با عرفان در میان گذاشتم . روز سرقت، در حالیکه عرفان به همراه دو نفر از دوستانش به نام های امیر و سروش در نزدیکی خانه امیر حضور داشتند، من و مریم وارد خانه‌ی امیر شدیم؛ هنوز دقایقی از حضور ما در داخل خانه نگذشته بود که از طریق زدن آیفون اقدام به باز کردن در خانه کردم و پس از لحظاتی عرفان به همراه دوستانش وارد خانه شدند.

با توجه به اعتراف صریح پروین به طرح پیشنهاد سرقت و اطلاع دوستش مریم از موضوع سرقت، کارآگاهان در تاریخ دهم خرداد ماه اقدام به دستگیری مریم به عنوان دیگر متهم پرونده کردند؛ مریم نیز پس از اطلاع از اعترافات پروین، صراحتا به همدستی با پروین و دیگر اعضای گروه سارقین اعتراف کرد.

با توجه به شناسایی عرفان . م ۲۶ ساله به عنوان یکی از متهمان اصلی پرونده ، محل سکونت وی در منطقه تهرانپارس شناسایی و در همان تاریخ نیز دستگیر و به پایگاه چهارم آگاهی منتقل شد. عرفان که چاره ای جز اعتراف نداشت ، صراحتا به مشارکت در سرقت اعتراف و دو نفر از مجرمان سابقه دار منطقه تهرانپارس به نام های امیر . ت ۲۵ ساله و سروش . ج ۲۷ ساله را به عنوان دیگر همدستان خود معرفی کرد . بررسی سوابق امیر و سروش نشان داد که این دو نفر از مجرمان سابقه دار هستند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف به ویژه زورگیری ، برهم زدن نظم عمومی ، موادمخدر ، سرقت و … دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

با شناسایی مخفیگاه این دو متهم ، نهایتا امیر و سروش نیز در تاریخ دوازدهم خرداد ماه امسال دستگیر شدند و صراحتا به مشارکت در سرقت به عنف منزل شاکی پرونده اعتراف کردند و در بازرسی از مخفیگاه هایشان نیز عابربانک‌های سرقتی و همچنین مقادیری از مبالغ سرقت کشف شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: در برخی از پرونده‌های در حال رسیدگی در پلیس آگاهی شاهد آن هستیم که اقدام و تکرار برخی رفتارهای پرخطر از سوی شکات و آسیب دیدگان ، زمینه ارتکاب جرایم را از سوی متهمان فراهم می‌کند که در این پرونده نیز شاهد بروز همین رفتارهای پرخطر از سوی شکات پرونده هستیم.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، گفت: با توجه به اعتراف صریح هر پنج متهم پرونده و تکمیل تحقیقات پلیسی، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان روانه زندان شدند.

دکمه بازگشت به بالا