کیفیت خودروهای داخلی افزایش می‌یابد؟!

سال‌هاست که موضوع کیفیت تبدیل به پاشنه آشیل صنعت خودروی ایران شده و علی‌رغم تمام انتقادات صورت گرفته در این زمینه، مصرف‌کنندگان همچنان از کیفیت پایین خودروهای داخلی ناراضی هستند. مشکلات کیفی تولیدات صنعت خودروی داخلی کار را به جایی رسانده که وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی و سیاست‌گذار کلان این صنعت، …

سال‌هاست که موضوع کیفیت تبدیل به پاشنه آشیل صنعت خودروی ایران شده و علی‌رغم تمام انتقادات صورت گرفته در این زمینه، مصرف‌کنندگان همچنان از کیفیت پایین خودروهای داخلی ناراضی هستند.

مشکلات کیفی تولیدات صنعت خودروی داخلی کار را به جایی رسانده که وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی و سیاست‌گذار کلان این صنعت، بارها زبان به انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی گشوده است.

در یکی از انتقادات در این زمینه محمدرضا نعمت‌زاده خاطرنشان کرده که ” چرا خودروی صفرکیلومتر تولیدی قبل از ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد باید خراب شده و به تعمیرگاه مراجعه کند؟”.

وی همچنین در جدیدترین اظهارنظر در این زمینه در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو خواستار فراهم کردن زمینه بازدید مردم از شرکتهای خودروسازی و استفاده از نظرات آنها برای بهبود عملکردها شده است.

این وضعیت و سیل انتقادات مصرف‌کنندگان، کارشناسان و مسوولان از کیفیت خودروهای داخلی در حالی است که ضوابط ارزیابی کیفی خودروها نیز سخت‌گیرانه‌تر شده و احتمالا شاهد سقوط کیفی این محصولات در جدول رده‌بندی کیفی خواهیم بود.

در این زمینه ابتدای سال جاری دستورالعمل جدید ارزیابی و بازرسی کیفی خودروها (آدیت) از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تمام خودروسازان داخلی ابلاغ شده‌ و از ماه جاری نیز ارزیابی کیفی خودروها براساس دستورالعمل جدید صورت می‌گیرد.

در میان این انتقادات، دود بی‌کیفیتی خودروهای داخلی به چشم مصرف‌کنندگانی می‌رود که بلافاصله پس از دریافت خودرو از کارخانه تولیدکننده، پای‌شان به تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان باز می‌شود.

مصرف‌کنندگانی که به دلایل مختلف کیفی مانند مشکلات سیستم تعلیق، گیربکس و به‌طور عام وجود صداهای اضافی در بیشتر این محصولات، نمی‌توانند از خودروی داخلی خریداری شده به صورت بهینه و بدون دغدغه، استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا