۳ دانشگاه ایرانی در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا

در این رتبه‌بندی از کشورمان دانشگاه صنعتی شریف رتبه ۴۳، دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه ۶۱ و دانشگاه علم و صنعت رتبه ۶۹ را کسب کرده‌اند و در مجموع سه دانشگاه از ایران جزو ۱۰۰ دانشگاه اول این رده‌بندی هستند. براساس این رتبه بندی که ماه ژوئن امسال (۲۰۱۵) منتشر شد، سه دانشگاه اول آسیایی شامل …

در این رتبه‌بندی از کشورمان دانشگاه صنعتی شریف رتبه ۴۳، دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه ۶۱ و دانشگاه علم و صنعت رتبه ۶۹ را کسب کرده‌اند و در مجموع سه دانشگاه از ایران جزو ۱۰۰ دانشگاه اول این رده‌بندی هستند.

براساس این رتبه بندی که ماه ژوئن امسال (۲۰۱۵) منتشر شد، سه دانشگاه اول آسیایی شامل دانشگاه توکیو، دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه هنگ‌کنگ هستند. همچنین رتبه‌های یک تا ۱۰ در این جدول به دانشگاه‌های ژاپن، سنگاپور، هنگ‌کنگ، چین و کره‌جنوبی اختصاص یافته است.

از سوی دیگر چین نیز اگرچه رتبه‌های یک تا سه را کسب نکرده اما از نظر تعداد دانشگاه‌های جزو ۱۰۰ دانشگاه اول در این فهرست از ژاپن سبقت گرفته به طوری که ۲۱ دانشگاه چینی جزو این ۱۰۰ دانشگاه اول آسیایی هستند در حالی که سال گذشته ۱۸ دانشگاه چینی در این فهرست جای گرفتند. اما ژاپن با وجودی که رتبه اول را برای دانشگاه توکیو کسب کرده تعداد دانشگاه‌های آن در فهرست ۱۰۰ دانشگاه اول از ۲۰ مورد در سال گذشته به ۱۹ دانشگاه در سال جاری تقلیل یافته است.

در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیایی در این فهرست علاوه بر کشورهای فوق اسامی دانشگاه‌هایی از کشورهای ترکیه، تایوان، هند، عربستان، لبنان، تایلند و ماکائو نیز به چشم می‌خورد و این در حالی است که از کشورهایی چون پاکستان، مالزی و اندونزی نام هیچ دانشگاهی در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا وارد نشده است.

به گزارش سایت اینترنتی تایمز هایر اجوکیشن، معیارهای موردنظر برای انجام این رتبه بندی دانشگاهی مشابه همان معیارهایی است که برای رتبه بندی دانشگاه‌های جهان از سوی «تامسون رویترز» در نظر گرفته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا